Registrul Auto Român – RAR – a verificat autoturismele din România, iar concluziile nu-s dintre cele mai bune.
Se știe faptul că România are un parc auto învechit. Guvernul a venit cu programe precum Rabla sau alte măsuri de stimulare a achiziției de mașini noi, dar rezultatele nu-s suficiente. Românii conduc în continuare mașini vechi. Și de aici vin și problemele.
Pe lângă efectele negative asupra mediului înconjurător – mașinile vechi poluează extrem de mult – sunt și problemele tehnice. RAR a verificat, anul trecut, mai multe mașini, iar concluziile nu-s îmbucurătoare.
Aproape jumătate dintre mașinile verificate în trafic aveau probleme tehnice majore, fiind declarate neconforme, arată datele centralizate de instituție.
Pericolul descoperit de RAR pe străzile din România
Potrivit RAR, 45,72% dintre mașinile verificate aveau probleme tehnice majore. Concluziile apar după ce, în 2019, au fost verificate în trafic 69.130 de vehicule, la nivelul întregii țări, iar ca urmare a problemelor descoperite au fost aplicate 22.447 de sancțiuni.
Pe lângă amenzi, au mai fost retrase 17.938 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 413 vehicule și 113 ITP-uri au fost anulate, potrivit reprezentanților Registrului Auto Român. Instituția a venit și cu un raport legat de problemele descoperite.
Astfel, cele mai multe neconformități au fost constatate la instalația electrică de iluminare-semnalizare (27%), punți, jante, anvelope și suspensie (12%), șasiu, cadru și elemente atașate șasiului (10%). Mai mult, s-au descoperit probleme la sistemul de frânare – 4% dintre mașinile verificate fiind, în realitate, un pericol pentru participanții la trafic.
De asemenea, în 1,57% dintre cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcție. În același timp, în urma măsurătorilor efectuate de către inspectorii RAR s-a stabilit depășirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.579 autovehicule.
De precizat, însă, că situația s-ar putea să nu fie atât de rea. Oficialii RAR precizează că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, pentru că echipajele mixte au oprit doar acele vehicule care păreau suspecte. Cu alte cuvinte, mașini vechi care reprezentau un pericol chiar și la prima vedere.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.