Uniunea Europeană a ajuns la un nou acord: mașinile pe benzină și motorină au parte de o nouă șansă

27 martie 2023  |  08:17  |  👁 251 Vizualizari


Uniunea Europeană a ajuns la un acord cu privire la un regulament de referință care impune ca mașinile noi să fie neutre din carbon până în 2035, rezolvând o dispută care amenința să submineze planul ambițios al blocului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.

Acordul, care va permite unele motoare cu ardere internă după 2035, a fost rapid condamnat de oponenți.

Blocul și cea mai mare economie a sa au fost în conflict cu privire la eliminarea treptată a mașinilor care emit CO2, planificată în 2035, dar liderii au semnalat în ultimele zile că sunt aproape de o rezoluție.

Germania dorea asigurări că noile mașini cu motor cu combustie pot fi vândute dincolo de termenul limită dacă funcționează cu combustibili electronici – o solicitare susținută de Porsche și de alte părți ale puternicei industrie auto din Germania.

„Am găsit un acord cu Germania cu privire la viitoarea utilizare a combustibililor electronici în mașini”, a declarat pe Twitter Frans Timmermans, șeful politicii climatice UE.

Acordul înseamnă că Germania poate aproba în mod oficial un acord încheiat în octombrie, care prevede ca mașinile noi să aibă emisii zero, un pilon cheie în planurile UE de a atinge neutralitatea climatică până în 2050.

Un vot din această lună, care era de așteptat să fie o procedură simplă, a fost amânat din cauza obiecțiilor partidului pro-business FDP al lui Wissing, membru junior al alianței de guvernare a cancelarului german Olaf Scholz.

Ce se schimbă

Acordul cu Germania nu schimbă textul regulamentului care a fost convenit între reprezentanții statelor membre și Parlamentul European anul trecut. După ce miniștrii semnează, comisia va oferi mai multe detalii cu privire la următorii pași pentru implementarea prevederii privind e-carburanții, potrivit unui oficial UE.

Acest vot, care se așteaptă acum să aibă loc marți, când miniștrii energiei se întâlnesc la Bruxelles, ar trebui să treacă cu sprijinul Germaniei, deoarece țările care se opun nu vor putea ajunge la o minoritate suficientă pentru a bloca progresul. Italia dorea asigurări suplimentare, inclusiv modul în care mașinile care folosesc biocombustibili ar putea fi, de asemenea, scutite.

„Bătălia pentru neutralitatea tehnologică a fost câștigată, care este condiția prealabilă pentru recunoașterea biocombustibililor”, a declarat prim-ministrul italian Giorgia Meloni, după un summit al liderilor UE. „De asemenea, arătăm că biocombustibilii au emisii zero, prin urmare nu este nevoie să intrăm în detalii tehnice. Dacă tehnologia atinge ținta, atunci o poți folosi.”

O revizuire programată în 2026 cu privire la modul în care evoluează blocul pentru vehiculele cu emisii zero a fost considerată prea târziu pentru unii dintre producătorii de automobile din țară.

Dar activiștii de mediu au fost furioși de decizia Germaniei de a suspenda planul de emisii și au avertizat împotriva schimbărilor care ar putea distrage atenția de la progresul către utilizarea mai largă a vehiculelor electrice și a altor vehicule cu emisii zero.

Benjamin Stephan de la Greenpeace a spus că acordul a fost un eșec pentru protecția climei.

„Acest compromis puturos subminează protecția climei în transport și dăunează Europei”, a spus el.

Diluează concentrarea necesară a industriei auto pe electromobilitatea eficientă, a spus el.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.