Cum alegi și cum pregătești carnea de vită. Sfaturi încercate!

3 august 2020  |  13:40  |  👁 105 Vizualizari


Carnea de vită este o sursă bogată de proteine, de vitamina D și B12, dar mai ales de fier. Nutriționiștii spun că fierul din carnea roșie este asimilat mult mai repede de organism, față de fierul din legume.
Friptura de vită sau tocănițele din vițel sau din oaie sunt foarte gustoase, dar au secretele lor. În primul rând, trebuie să știi cum să alegi o carne fragedă, care să rămână suculentă și gustoasă după ce a fost gătită.

Cu cât are mai multe firicele albe de grăsime, cu atât este mai bună și mai fragedă. Grăsimea din carnea de vită are numeroase beneficii pentru organism și nu trebuie repudiată precum grăsimea de porc, spre exemplu.

Cum alegi o carne de vită bună de friptură
Se spune că cel mai fraged este vițelul, dar trebuie să știi că acesta conține mai mult colesterol decât vita matură. Dacă vrei să cumperi piept sau ceafă pentru o friptură ține cont să fie împănată cu puțină grăsime.

Pieptul este mai fraged, dar are un gust fad și se recomandă să fie pregătit mai ales la cuptor, împănat cu diverse condimente.

Pe de altă parte, trebuie să știi că vitele românești, crescute pentru lapte nu au carnea la fel de gustoasă ca alte rase de vite din Argentina, Brazilia, Spania sau Japonia. Acestea sunt rase de carne și au o textură mai fragedă și un gust delicios.

Carnea de vită trebuie marinată
Înainte de a fi pregătită, fie că o coci la cuptor sau o pui la tocăniță, carnea de vită trebuie marinată. Folosește vin alb sau roșu sec, folosește suc de lămâie și diverse sortimente de piper, precum și dafin.

Carnea de vită nu trebuie condimentată puternic. Două sau trei condimente de bază sunt suficiente pentru a-i pune în valoare gustul. Și nici nu trebuie prăjită sau coaptă timp îndelungat, deoarece își pierde sucul și devine ațoasă.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.