Vrei să ai un somn bun și să te odihnești bine noaptea? Consumă aceste alimente

27 decembrie 2022  |  12:10  |  👁 169 Vizualizari


Dar mai există ceva ce mulți oameni nu știu: unele alimente joacă un rol enorm în îmbunătățirea calității somnului. În zilele noastre, tot mai multe persoane se confruntă cu probleme de somn.

Unele suferă de insomnie, altele adorm repede, dar se trezesc în timpul nopții și nu mai pot adormi.  Cu toate acestea, dacă vei consuma anumite alimente și băuturi cu puțin timp înainte de culcare, acest lucru te va ajuta să dormi relaxezi până dimineața.

Corpul uman are nevoie de serotonină pentru a produce hormonul somnului, melatonina. Această substanță constă din componente care pot fi consumate cu alimente. Unul dintre ele este aminoacidul triptofan.

De aceea putem spune că unele produse sunt capabile să-ți ofere un somn bun.

Nuci. Datorită conținutului ridicat de omega-3, nucile susțin funcționarea normală a creierului și sunt eficiente împotriva inflamației din organism. Combinația nutrienților lor este, de asemenea, perfectă pentru a adormi mai repede și pentru un somn odihnitor pe tot parcursul nopții.

Nucile conțin o cantitate mare de melatonină și vitamine B, care stimulează suplimentar producția de melatonină în organism. Consumul unui pumn de nuci cu o oră sau două înainte de culcare poate crește nivelul de melatonină. Le poți  adăuga în brânză de vaci sau iaurt și vei primi o porție suplimentară de triptofan.

Migdale. Migdalele sunt bogate în magneziu, un mineral esențial pentru un somn de calitate și formarea oaselor. Studiul, ale cărui rezultate au fost publicate pe site-ul Societății pentru Studiul Somnului (SUA), a demonstrat că o persoană nu poate adormi dacă are în organism un deficit de acest mineral.

Brânză. Bunicile noastre știau că un pahar de lapte cald înainte de somn te ajută să adormi rapid. Într-adevăr, majoritatea produselor lactate contribuie la un somn de calitate. Calciul din lactate ajută creierul să folosească triptofanul pentru a produce melatonină, care induce somnul. În plus, acest microelement ajută la reglarea mișcărilor musculare.

Salată verde. Cina care include și o salată verde  poate accelera ora de culcare, deoarece această legumă conține o substanță numita lactucaria, care are proprietăți sedative.

De asemenea, poți fierbe 4 frunze de salată într-un pahar cu apă timp de 15 minute și apoi să adaugi 2 crenguțe de mentă. Această băutură este foarte utilă de băut înainte de culcare.

Banane. Bananele parfumate și dulci sunt gustarea perfectă atunci când ți se face din nou foame după cină. Sunt ușor de digerat  și, de asemenea, conțin mult potasiu și magneziu. Mâncând fructe galbene, îți relaxezi mușchii. Potasiul din banane promovează o digestie sănătoasă și reglează tensiunea arterială, care are și un efect pozitiv asupra somnului.

Soiuri de pește gras. Peștii precum tonul și somonul sunt bogați în vitamina B6, de care organismul are nevoie pentru a produce melatonină și serotonină. Alte alimente bogate în acest nutrient sunt usturoiul crud și fisticul.

Ouă. O omletă sau un ou prăjit sunt perfecte pentru cină. Datorită conținutului ridicat de proteine, ouăle nu doar că promovează construirea musculară după antrenament și scăderea în greutate, dar sunt și un aliment care favorizează somnul. Ouăle conțin și o cantitate mare de triptofan, pe care organismul nu o poate produce singur și trebuie ingerat cu alimente.

Datorită conținutului ridicat de triptofan, ouăle nu doar că ajută să adormi repede, ci și îmbunătățesc starea de spirit. Corpul folosește aminoacidul pentru a produce serotonina, cunoscută drept hormonul bucuriei și al fericirii. Producerea suficientă a acestuia oferă echilibru emoțional, o atitudine psihologică bună și reduce probabilitatea de a cădea în melancolie și deznădejde.

Ceai de mușețel.  O ceașcă de ceai de mușețel te va ajuta să adormi. Consumul acestui ceai ajută la creșterea nivelului de glicină, o substanță chimică care relaxează mușchii și nervii și acționează ca un sedativ ușor.

Mierea. O lingură de miere înainte de culcare sau adăugată în ceaiul de mușețel te va ajuta să adormi rapid și să dormi bine.

SURSAhttps://www.dcnews.ro/vrei-sa-ai-un-somn-bun-si-sa-te-odihnesti-bine-noaptea-consuma-aceste-alimente_899840.html

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.