Plan radical: Guvernul ia în calcul interzicerea înmatriculării mașinilor sub Euro 5

4 februarie 2020  |  13:03  |  👁 492 Vizualizari


Guvernul ia în calcul interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare sub nivelul Euro 5, relevă un document oficial.

Astfel, în documentul citat, se menționează, ca măsură posibilă, „reducerea emisiilor GES, prin menținerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică și prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4”. Draftul precizează că, în București, această măsură a fost deja implementată, prin introducerea „Vinietei Oxigen”, această măsură având ca scop limitarea accesului automobilelor poluante în centrul Capitalei.

Se amintește că, pentru autoturismele sub Euro 4 care circulă în centrul orașului București, a fost introdusă obligativitatea achiziției Vinietei Oxigen, obligativitatea pentru Euro 4 începând cu anul 2021, și că, din 2022 se introduce interzicerea accesului în centrul Capitalei pentru mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2, în timp ce pentru Euro 3 restricția este aplicabilă începând cu anul 2023. Draftul menționează că principalele măsuri privind creșterea eficienței energetice în transportul românesc rămân programele Rabla și Rabla Plus, precum și încurajarea formelor de transport alternativ (mersul pe bicicletă, car-pooling, car-sharing etc), prin planificarea urbană, dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru ciclism (piste pentru biciclete, compartimente speciale pentru biciclete în metrou și trenuri etc) și extinderea zonelor pietonale, în special în marile aglomerări urbane. „Aceste două măsuri principale privind eficiența energetică în sectorul transporturilor aduc beneficii considerabile și dimensiunii Decarbonare – emisiile și absorbțiile GES. O reducere considerabilă a emisiilor GES se realizează prin dezvoltarea și promovarea metodelor alternative de mobilitate (mopede și biciclete, trotinete etc) și prin menținerea unui parc auto cu autovehicule moderne. Autovehiculele ar trebui să fie dotate cu motoare eficiente (încadrate în norma de poluare Euro 6) sau vehicule cu propulsie hibridă sau electrică.

Suplimentar, interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4 va contribui la îmbunătățirea calității aerului”, se precizează în draftul de plan. Guvernul intenționează să majoreze ținta națională de creștere a ponderii energiei din surse regenerabile în consumul de electricitate al României, după ce i s-a recomandat de către Comisia Europeană să fie „mai ambițios” în această privință, însă noua țintă avută în vedere de autoritățile de la București nu se ridică la nivelul dorit de Executivul de la Bruxelles.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.