Mituri desființate – Obiceiurile despre care credeai că îți fac rău, dar care sunt sănătoase

Se spune despre multe din obiceiurile zilnice ca ar fi daunatoare pentru organism, dar, in mare parte, s-au dovedit a fi doar mituri nefondate. Iata care sunt obiceiurile zilnice care credeai ca sunt nesanatoase, insa, in realitate, sunt cat se poate de sanatoase.

Utilizarea antiperspirantului

Nu trebuie sa alegeti intre a fi transpirati si a va feri de cancer. Mitul potrivit caruia antiperspirantele cauzeaza cancerul de san, s-a dovedit a fi fals.

El sustinea faptul ca ingredientele pe baza de aluminiu din antiperspirante ar fi cancerigene si s-ar absorbi prin taieturile mici din piele dupa rasul sub brat, sau ca antiperspirantii ar impiedica organismul sa transpire si sa elimine toxinele care s-ar acumula langa sani si ar duce la cancer. In urma studiilor realizate de Societatea Americana pentru Cancer acest mit s-a dovedit fals, scrie acasa.ro.

Consumul de oua

Mult timp s-a crezut ca ouale sunt la fel de daunatoare pentru inima ca si tigarile, din cauza colesterolului. Insa, potrivit unui studiu nou realizat de chinezi, s-a constatat ca un ou pe zi scade sansa de a dezvolta boli cardiovasculare. De asemenea, ouale contin proteine, vitamine, fosfolipide si carotenoide – toate fiind substante foarte benefice pentru organism.

O bere dupa munca

Exista tot mai multe dovezi ca o cantitate moderata de bere poate ajuta la remedierea unor probleme de sanatate. Diverse studii arata ca berea poate scadea riscul bolilor cardiovasculare, a diabetului de tip 2, a pietrelor la rinichi, previne cataracta si intareste oasele. Efectele benefice sunt, insa, pentru o bere pe zi si nu mai mult. In cantitati mai mari, berea poate fi nesanatoasa.

Dusul zilnic

Dusurile zilnice elimina bacteriile din si de pe corpul nostru, ceea ce nu este benefic. Virusii, bacteriile si virusii care louiesc in si pe corpul uman sunt esentiale pentru mentinerea sistemului imunitar, sanatatea tractului digestiv si buna functionare a inimii. De asemenea, dusul zilnic usuca scalpul si scade stralucirea parului.

Stresul

Potrivit unui studiu al Universitatii din California, Berkeley, o cantitate moderata de stres pe o perioada limitata de timp este motivanta si aduce omul la un nivel de alerta optim pentru performanta comportamentala si cognitiva.

Exericitii fizice zilnice

Daca te simti vinovat ca ai sarit peste exercitiile fizice o si sau doua, sa stii ca nu ai de ce. Corpul are nevoie si de repaos. Atunci cand nu iti acori perioade de odihna, muschii nu au timp sa se recupereze in mod corespunzator si apare riscul accidentelor sau a platourilor de stagnare in cazul pierderii in greutate.

Gustarile intre mese

Nu va simtiti vinovat daca luati o mica gustare intre mese, atunci cand stomacul o cere. Metoda magica de a avea trei mese pe zi, fara gustari intre ele, nu functioneaza pentru toata lumea si depinde de ceea ce mananci, dar si de momentul in care mananci. Specialistii sustin ca cel mai bine este sa manaci cand iti este foame, pentru a nu exagera la urmatoarea masa, dar sa fie o gustare sanatoasa, fara zahar sau sare in exces.

Related posts

Leave a Comment

ten + six =