Drumurile județene din sud-estul județului Prahova vor intra într-un amplu proces de modernizare, cu fonduri europene obținute de Consiliul Județean Prahova

Trei drumuri județene importante din centrul și sud-estul județului Prahova vor intra într-un amplu proces de modernizare, cu fonduri europene obținute de Consiliul Județean Prahova, prin intermediul Programului Operațional Regional 2014-2020. Lucrările sunt estimate la circa 105 milioane de lei, cea mai mare valoare a unui proiect european destinat îmbunătățirii infrastructurii rutiere a județului Prahova.
Președintele Consiliului Județean Prahova, Bogdan Toader, a precizat că este vorba despre drumurile județene 102K, 102D și 100C, care vor avea parte de modernizarea căilor de rulare, de reabilitarea podurilor și a podețelor, dar și de construirea unor asemenea structuri noi, acolo unde este necesar, din cauza deteriorării celor actuale. Practic, potrivit șefului administrației județene, locuitorii celor opt comune și două orașe străbătute de drumurile menționate vor avea parte de îmbunătățirea substanțială a arterelor rutiere menționate.
Documentația stufoasă necesară pentru deschiderea procedurii de achiziție, potrivit reglementărilor legale, cuprinde inclusiv 12 avize de la “rețelari” și de la alte instituții ale statului, inclusiv aviz pedologic și de la Statul Major al Armatei Române!
Unul dintre proiectele aflate în derulare pe fonduri europene – modernizarea și reabilitarea drumurilor județene DJ 102K, DJ 102D și DJ 100C – a intrat în linie dreaptă, după lansarea procedurii de achiziție destinată parafării contractului de execuție a lucrărilor.
Potrivit documentației de atribuire, cele trei drumuri județene trec prin intravilanul sau extravilanul localităților rurale Baba Ana, Ciorani, Ceptura, Fîntînele, Fulga, Sălciile, Vadu Săpat, Tomșani și ale orașelor Mizil și Urlați, o rețea locală de artere rutiere aflate în administrarea Consiliului Județean Prahova și care fac legătura cu județul Ialomița.
Valoarea foarte mare a contractului ce va fi semnat vine din complexitatea lucrărilor, pentru că modernizarea drumurilor menționate înseamnă, pe lângă refacerea completă a carosabilului, reabilitarea a șase poduri și construirea unuia nou, reabilitarea și construirea a zeci de podețe aflate pe traseele celor trei drumuri, piste de biciclete, trotuare, inclusiv căile de acces către locuințele aflate de-o parte sau de cealaltă a carosabilului.
46,03 kilometri din aceste trei drumuri vor intra în proiectul de modernizare. Conform documentației, traseul drumurilor județene ce fac obiectul contractului este situat în zona sud-estică a județului Prahova. Traseul studiat al drumului județean DJ 102K pornește la Km 0+000, din intersecția cu DJ 102C, în zona orașului Urlați, și străbate localitățile Cherba – Ceptura – Fîntînele – Ungureni (comuna Vadu Săpat) și se finalizează în Mizil, la Km 22+172.74, la intersecția cu DN 1B (E577), lungimea totală a acestuia fiind de 22,8 kilometri. Pe de altă parte, traseul luat în calcul al drumului județean DJ 102D se împarte în două tronsoane. Primul, de 2,2 kilometri, între limita județului Ialomița și intersecția cu DJ 100C în localitatea Sălciile, iar al doilea tronson, de un kilometru, de la intersecția cu DJ 100C în localitatea Mizil până la intersecția cu DN 1B (E 577), tot în Mizil.
Traseul pe care se vor efectua lucrări pe drumul județean DJ 100C pornește la km 0+000 din intersecția cu DJ 102D (sfârșitul primului tronson), din localitatea Sălciile, strabate Fulga de Jos, Fulga de Sus, Conduratu (comuna Baba Ana) și se finalizează la km 20+641, la intersecția cu DJ 102D (începutul celui de-al doilea tronson), în orașul Mizil.
Cum nicio documentație de atribuire pentru lucrări la infrastructura rutieră nu este prea simplă, din contră, nici aceasta nu face excepție. Nu mai puțin de 12 avize și autorizații din partea tot atâtor instituții sau “rețelari” au fost emise pentru ca modernizarea drumurilor județene menționate anterior să poată fi făcută.
Avize și autorizații de lucrări de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, OMV Petrom, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, Poliție, Sistemul de Gospodărire a Apelor, distribuitori de gaze naturale și de energie electrică, Direcția Județeană pentru Cultură, Petrotrans, aviz pedologic, până și aviz de la Statul Major al Armatei Române au fost necesare astfel încât să poată fi făcute reabilitările și modernizările pe traseele celor trei drumuri județene.
Acesta nu este singurul proiect european derulat de Consiliul Județean Prahova pentru modernizarea drumurilor pe care le are în administrare, în implementare fiind în prezent și cel care vizează DJ 720, care pornește din DN1, la Florești, și ajunge – prin Filipeștii de Pădure – până la limita cu județul Dâmbovița.

Related posts

Leave a Comment

2 × 4 =