De ce e mai greu iarna să te dai jos din pat. Cinci motive și cum să le eviți

20 decembrie 2019  |  11:00  |  👁 100 Vizualizari


Dacă în această perioadă ți-e foarte greu să te dai jos din pat, stai liniștită, nu ești singura persoană.

Descoperă în acest articol ce motive fizice și psihice se ascund în spatele acestei incapacități de a te trezi dimineața.

1. Este întuneric în dormitor

Vrei ca în dormitor să fie întuneric atunci când te bagi în pat, ca să poți adormi mai repede și să ai un somn mai profund, dar întunericul din încăpere îți face dificilă trezirea. Dacă la ora ta de trezie este încă întuneric, secreția de melatonină va continua, dar expunerea la lumină încă de la primele ore ale dimineții te face să fii mai energică și să te poți concentra mai bine. De asemenea, iarna duci lipsă de vitamina D de la soare, care are un impact major în producerea de serotonină, hormon ce influențează ciclul de somn și starea de dispoziție, potrivit feminis.ro.

2. Ți s-a schimbat producția de melatonină

Pe măsură ce se întunecă, organismul tău produce melatonină, adică unul dintre hormonii somnului, dar din moment ce iarna nu ești expusă la lumină naturală dimineața devreme, corpul tău nu mai primește semnalul de a stopa producția de melatonină și de aceea îți este mai greu să te trezești.

3. În dormitor este frig

Nimeni nu vrea să se trezească în diminețile friguroase, deoarece temperaturile scăzute te fac până la urmă să vrei să dormi mai mult, tocmai ca să nu mai simți frigul, iar temperatura corpului scade, pentru că se pregătește de ce urmează. O soluție în acest caz ar fi ca dacă ai centrală proprie, să pui căldura să pornească cu măcar 15 minute înainte de trezire, pentru a-ți putea începe ziua cu dreptul.

4. Te lovește letargia

Vitamina D ajută și la menținerea unei stări de dispoziție bună, deci dacă primești prea puțină, ești un pic mofturoasă și obosită toată ziua. Această stare mai poate fi denumită și astenie de iarnă, mai ales dacă ești deprimată, lipsită de motivație și ai probleme cu somnul.

5. Faci prea puțin sport

Conform specialiștilor, unul dintre lucrurile care chiar influențează calitatea somnului este lipsa de activitate fizică. Dacă iarna faci mai puțin sport, automat vei dormi mai puțin sau mai prost noaptea. În plus, puterea ta de concentrare este diminuată, ai mai puțină energie și ți-e greu să te trezești.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.