Conditii de organizare nunti si botezuri dupa 15 mai

2 mai 2020  |  06:55  |  👁 894 Vizualizari


După încetarea stării de urgență, începând cu 15 mai, autoritățile iau în calcul permiterea organizării nunților și botezurior în restaurante. Totul după ce se va stabili numărul maxim de persoane care ar putea participa dar și regulile pe care acestea ar trebui să le respecte. Intenția a fost anunțată de curând de către Ministrul Afacerilor Interne Marcel Vela pe pagina sa de Facebook.
„În funcție de cum evoluează situația epidemiologică, din 15 mai vom lua o decizie în cadrul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență vizavi de numărul de persoane care pot participa la evenimente personale, gen nuntă. Cât și cum, va fi o analiza absolut științifică făcută de către epidemiologi și de infecționiști. Analiză care va fi ulterior evaluată în Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență”, a spus Vela.
Ministrul Afacerilor Interne a mai precizat că pentru ca acest lucru să se întâmple, în perioada care a mai rămas până la terminarea stării de urgență, românii trebuie să respecte ca și până acum, cu strictețe, prevederile ordonanțelor militare. Să păstreze distanța socială și să aplice toate măsurile de igienă personală precum purtarea mănușilor și măștilor de protecție.
Reprezentanții restaurantelor și hotelurilor admit că s-au întâlnit de mai multe ori cu autoritățile pentru a discuta pe tema regulilor care ar putea fi impuse după 15 mai. Printre acestea s-ar putea număra limitarea numărului de participanți, distanța obligatorie între mese, echiparea corespunzătoare a angajaților și, nu în ultimul rând, montarea de termoscanere.
„Sunt vehiculate diverse opțiuni, adică păstrarea distanței între mese, la o masă să stea doar membrii aceleași familii, ospătarii și bucătarii să poarte echipamente de protecție, să aibă analizele făcute. Se discută tot felul de măsuri de genul asta. În lifturi să intre numai o persoana sau doar membrii aceleiași familii. La intrarea în unități, restaurante sau hoteluri, să existe termoscanere care să masoare temperatura”, a declarat pentru TVR, Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România.
De la instituirea stării de urgență, de aproape două luni, mii de patroni de hoteluri și restaurante din România, care au în total nu mai puțin de 400.000 de angajați și o cifră de afaceri anuală de trei miliarde de euro, au rămas cu business-urile în aer.
„Problema este că în ultimele două săptămâni ar fi trebuit să am cinci evenimente. Unii dintre clienți au înteles situația și și-au reprogramat data pe anul viitor, alții nu au înțeles și au renunțat la contract. Problema și mai mare o reprezintă creditele pe care le-am luat pentru a dezvolta afacerea. Nemaiavând evenimente,  automat nu mai am nici cum să plătesc ratele. Este imposibil. Ca sa nu mai aducem în discuție salariile angajaților”, a explicat pentru G4Media.ro, Andrei Vartolomei, proprietarul mai multor săli de evenimente.
Pe perioada stării de urgență, potrivit ordonanței militare numărul 2, nunțile, botezurile și înmormântările pot fi organizate cu condiția ca la acestea să nu participe mai mult de opt persoane.
Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.