Cauciucurile de iarnă au o problemă: temperatura de 7 grade. Prea cald pentru Ordonanţa anvelopelor

Potrivit legislatiei in vigoare, anvelopele devin obligatorii in conditii meteo specifice. Mai exact, drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei. Dupa ce, de frica amenzilor, soferii s-au inghesuit sa-si schimbe cauciucurile, conducatorii auto au acum o alta dilema.

Ce se intampla cand anvelopele de iarna sunt folosite la temperaturi de peste sapte grade Celsius, asa cum s-au inregistrat in ultimele zile?

Unii soferi sustin ca obligativitatea anvelopelor de iarna in conditiile in care temperaturile au fost cu mult peste zece grade face ca manevrabilitatea masinii sa fie mai greoaie, ceea ce poate dauna sigurantei rutiere.

Parerile sunt insa impartite. “Sigur ca o diferenta exista, ca doar cauciucurile de iarna au o alta aderenta la temperaturi mai mari de sapte grade, deci rezistenta diferita la temperatura. Insa, diferentele se observa pe distante lungi, la viteze mari. Asa, ca a fost o saptamana mai cald, nu cred ca poate sa se uzeze cauciucul sau sa aiba vreun impact asupra circulatiei masinii. Legea spune ca trebuie sa le avem pe drumurile acoperite cu zapada, gheata si polei. Bun, si daca maine ninge si ne prinde pe undeva fara sau facem, Doamne fereste, vreun accident? Atunci ce facem?’, ne-a declarat un sofer care sustine ca anvelopele de iarna isi au rostul lor.

Obligatorii si nu prea…
“In Romania, aceasta Ordonanta care a fost elaborata in comun Ministerul Transporturilor si Ministerul de Interne, in speta Politia Rutiera, a urmarit intocmai ca aceste anvelope sa fie folosite numai pe drumurile cu zapada, gheata sau polei. Deci, s-a exclus din start ideea sa se foloseasca tot timpul. Desi, cinstit sa fiu, la nivelul UE este obligatoriu de la 1 noiembrie pana la 30 aprilie. Anvelopele de vara, in momentul in care sunt expuse pe o perioada indelungata la temperaturi sub zece grade, isi pierd elasticitatea. Adica, devin rigide. Ea trebuie sa corespunda diferentelor de temperatura zi-noapte, fara sa se deformeze, fara sa se poata altera in compozitie. Or, iarna in Romania am avut situatii de temperaturi cu mult sub minus 10 grade, iar anvelopele isi pierd proprietatile. Si dumneavoastra in media ati prezentat de multe ori cazuri in care unii soferi raman in zapada, iar rotile incep sa se invarta in loc’, a declarat Lucian Dinita, seful Directiei Rutiere intr-un interviu acordat Jurnalul National.

Despre cauciucurile de iarna…
Cauciucurile de iarna sunt realizate dintr-un material mai moale decat cel de vara si au un profil ce ajuta la pastrarea controlului chiar si la temperaturi negative. Sub temperaturi de 7 grade Celsius aceste cauciucuri sunt recomandate chiar si pentru rularea pe asfalt uscat. Pot fi recunoscute prin marcajul “M + S’ (sau “M.S.’ sau “M & S’) conform legislatiei europene sau “Munte/Fulg de zapada’conform celei americane. Cauciucurile late, de viteza, altele decat cele produse special pentru zapada, nu sunt potrivite pentru conditiiile de iarna.

Despre cauciucurile de vara…
Cauciucurile de vara sunt mai tari pentru a evita uzarea lor prematura la temperaturi ridicate si au un profil ce preintampina fenomenul de acvaplanare. Sunt ideale pentru a circula cand temperatura depaseste 7 grade Celsius.Obligatorii si nu prea…
“In Romania, aceasta Ordonanta care a fost elaborata in comun Ministerul Transporturilor si Ministerul de Interne, in speta Politia Rutiera, a urmarit intocmai ca aceste anvelope sa fie folosite numai pe drumurile cu zapada, gheata sau polei. Deci, s-a exclus din start ideea sa se foloseasca tot timpul. Desi, cinstit sa fiu, la nivelul UE este obligatoriu de la 1 noiembrie pana la 30 aprilie. Anvelopele de vara, in momentul in care sunt expuse pe o perioada indelungata la temperaturi sub zece grade, isi pierd elasticitatea. Adica, devin rigide. Ea trebuie sa corespunda diferentelor de temperatura zi-noapte, fara sa se deformeze, fara sa se poata altera in compozitie. Or, iarna in Romania am avut situatii de temperaturi cu mult sub minus 10 grade, iar anvelopele isi pierd proprietatile. Si dumneavoastra in media ati prezentat de multe ori cazuri in care unii soferi raman in zapada, iar rotile incep sa se invarta in loc’, a declarat Lucian Dinita, seful Directiei Rutiere intr-un interviu acordat Jurnalul National.

Despre cauciucurile de iarna…
Cauciucurile de iarna sunt realizate dintr-un material mai moale decat cel de vara si au un profil ce ajuta la pastrarea controlului chiar si la temperaturi negative. Sub temperaturi de 7 grade Celsius aceste cauciucuri sunt recomandate chiar si pentru rularea pe asfalt uscat. Pot fi recunoscute prin marcajul “M + S’ (sau “M.S.’ sau “M & S’) conform legislatiei europene sau “Munte/Fulg de zapada’conform celei americane. Cauciucurile late, de viteza, altele decat cele produse special pentru zapada, nu sunt potrivite pentru conditiiile de iarna.

Despre cauciucurile de vara…
Cauciucurile de vara sunt mai tari pentru a evita uzarea lor prematura la temperaturi ridicate si au un profil ce preintampina fenomenul de acvaplanare. Sunt ideale pentru a circula cand temperatura depaseste 7 grade Celsius.

Related posts

Leave a Comment

seven + 3 =