Pe ce loc este România în Uniunea Europeană la capitolul digitalizare

17 iulie 2020  |  07:55  |  👁 197 Vizualizari


Munca de acasă a fost una dintre principalele lecții ale acestei perioade, un experiment dificil, dar care a generat și o serie de beneficii pentru angajați și, mai ales, pentru companiile care au fost pregătite pentru această trecere. Totuși, România este pe locul 26 din 28 în UE la digitalizare.

Cele trei luni de distanțare socială și de work from home (WFH) au fost o lecție importantă pentru mulți manageri, care au înțeles, mai mult ca niciodată, că adaptabilitatea și digitalizarea au fost esențiale pentru mediul de business, în noul context. Acest mod de lucru va continua și în lunile următoare, ba chiar va schimba complet politicile de lucru, consideră Wizrom Software, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de software de business din România.

Munca de acasă a fost una dintre principalele lecții ale acestei perioade, un experiment dificil, dar care a generat și o serie de beneficii pentru angajați și, mai ales, pentru companiile care au fost pregătite pentru această trecere, depunând eforturi pentru a se conforma noului context, cu atât mai mult cu cât, potrivit ultimelor date publicate de Eurostat, în 2019, un procent foarte mic din forța de muncă din Uniunea Europeana (5,4%) era familiarizată cu telemunca.

Companiile erau reticente la ideea lucratului de la distanță

„Înainte de COVID-19, o parte din companii erau reticente la ideea lucratului de la distanță, temându-se de scăderea productivității sau de imposibilitatea de a controla calitatea activității angajaților. Trecerea foarte rapidă de la un mod de lucru la altul, făcută aproape peste noapte, a scos în evidență diferențele dintre companiile care digitalizaseră deja o parte a activității lor și cele care nu făcuseră acest pas”, precizează Adrian Bodomoiu, director general al Wizrom Software.

Perioada pandemiei a adus o perspectivă nouă asupra lucrului remote. Numeroși angajați s-au declarat mai productivi pentru că au putut lucra fără întreruperi, în timp ce alții au fost de părere că au căpătat mai mult timp pentru viața personală datorită faptului că nu au mai petrecut timp în trafic. Din punct de vedere economic, lucrul de la distanță a generat și beneficii financiare: de exemplu, reducerea spațiului necesar pentru birouri și a costurilor cu chiria și întreținerea, scrie Mediafax.

Condiții hibride de muncă, inclusiv în România

„După ce ne-am acomodat la noua situație, cu toții ne-am pus întrebarea cât de mult ar trebui să menținem această decizie – a lucrului remote. Foarte mulți experți susțin că WFH (work from home) va fi mai des întâlnită în companiile din întreaga lume, inclusiv în România, cel mai probabil în condiții hibride, care îmbină munca de la distanță cu prezența fizică în birouri. Condiția esențială este ca organizațiile să implementeze tool-urile tehnologice care să facă posibilă productivitatea angajaților remote, tool-uri precum soluții de colaborare și videoconferință și programe ERP, de contabilitate și de self-service HR disponibile de la distanță (via web sau aplicații mobile)”, adaugă Adrian Bodomoiu.

Potrivit unui studiu realizat de organizația Colliers International, publicat în luna mai, 70% dintre români și-au exprimat dorința de a munci de acasă, câteva zile pe săptămână, odată cu relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului. Conform datelor centralizate, 60% dintre cei chestionaţi au fost de acord că lucrul la distanţă ar fi util cel puţin o zi sau două pe săptămână, în timp ce 10% au declarat că și-ar dori să lucreze chiar 3-4 zile de acasă.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.