Transformarea digitală este, astăzi, un proces care se propagă la nivelul întregii economii și societăți, iar tot mai multe guverne și administrații publice locale înțeleg că nu se pot dezvolta și nu pot fi competitive în absența digitalizării. În același timp, conceptul de „Smart City” („oraș inteligent”) capătă tot mai mult contur în România, numărul administrațiilor locale care decid să implementeze soluții digitale pentru a deveni mai eficiente, mai prospere, mai sustenabile, așadar, mai inteligente fiind în creștere.
Soluțiile digitale implementate de primăriile din Slănic Moldova și Sadu
Primăria Comunei Sadu, din județul Sibiu, este poate unul dintre cele mai elocvente exemple de pe plan local în ceea ce privește beneficiile pe care digitalizarea le poate aduce unei localități. În prezent, primăria este complet digitalizată și poate funcționa atât online, cât și offline, iar conform primarului localității, Ivan Valentin, cele mai multe beneficii s-au văzut mai ales în ultimii doi ani, când interacțiunea directă cu oamenii nu a mai fost posibilă, pe fondul pandemiei COVID-19.
„Digitalizarea trebuie să devină un proces care să nu fie doar un moft al autorităților locale, ci să fie o politică națională prin care toate administrațiile publice locale să parcurgă firesc și eficient acest pas. Noi am început recent să instrumentăm destul de multe dosare ale cetățenilor pentru depunerea finanțării pentru energia alternativă și constatăm cât de eficient este acest suport de digitalizare a serviciilor publice. Acum cetățenii își pot obține documentele pentru depunerea dosarului de finanțare, indiferent că sunt acasă sau la biroul de consultanță”, susține primarul Comunei Sadu.
Soluții precum Microsoft Azure, Office365 sau Microsoft Teams, și alte instrumente puse la dispoziție de partenerii din ecosistemul Microsoft, implementate deopotrivă și de primăria din Sadu, oferă o platformă tehnologică integrată, care răspunde unor nevoi specifice, în scopul eficientizării procesului pentru cetățeni.
Florin Roșie, Channel Manager Azure în cadrul Microsoft, explică faptul că toate aceste soluții și tehnologii sunt axate pe câteva componente esențiale, precum: sprijinirea infrastructurii elementare (de exemplu cea de tip server), unde Azure pune la dispoziție instrumente de putere de calcul, și completarea altor aplicații. „Azure este un univers în continuă expansiune, care adaugă an de an noi funcționalități astfel încât să poată asigura securitatea cibernetică a aplicațiilor respective. Aceasta este o componentă extrem de importantă mai ales în cazul sistemelor de interacțiune cu populația, care colectează, gestionează și utilizează date cu caracter personal, așa cum este și cazul primăriei Sadu”, adaugă Florin Roșie.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.