De azi poate fi descărcat și folosit pașaportul COVID. Pașii necesari pentru a obține certificatul verde

1 iulie 2021  |  14:19  |  👁 362 Vizualizari


Astăzi devine operațională platforma de pe care poate fi descărcat certificatul verde sau, cum mai este cunoscut, pașaportul COVID – documentul cu care vom călători mai ușor în țările UE. Nu este cunoscută ora – secretarul de stat Andrei Baciu a dezvăluit miercuri seară, la Digi24, că STS l-a rugat să nu anunțe o oră anume, ca să nu se blocheze platforma -, însă oficialii au explicat pașii necesari pentru obținerea certificatului și cum va fi rezolvată fiecare situație specială.

Certificatele digitale UE conțin date de identificare esențiale – numele și prenumele, data nașterii, statul membru emitent, date medicale privind categoria pentru care se emite documentul, precum și un identificator unic al certificatului – un cod QR.

Vor fi emise în format digital, cu posibilitatea de a fi afișate pe smartphone, însă vor putea fi prezentate și în formă tipărită. Certificatele digitale UE sunt gratuite și vor facilita călătoriile în spațiul european fără restricții epidemiologice.

Care sunt pașii necesari

Site-ul de pe care vor fi generate certificatele digitale COVID este certificat-covid.gov.ro.

STS a informat că timpul de generare a documentului poate dura „de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări”. Potrivit STS, „interfața aplicației este intuitivă”, iar cei 8 pași necesari sunt:

1. Autentificarea – se face pe baza unei adrese de e-mail.

2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.

3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.

4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

6. În funcție de categorie, se completează: – pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost făcut vaccinul și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea. – pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost depistată pozitiv. – pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

7. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

8. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail. Precizări STS Certificatul este gratuit. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail. La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări. Pentru obținerea altor informații, se poate suna în Call Center, la numărul de telefon 021.414.44.25.

Când se depun solicitările Pentru certificatele de vaccinare și vindecare, solicitarea de eliberare prin portal trebuie realizată de solicitant cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării certificatului. Pentru certificatele de testare, solicitarea se realizează după efectuarea testului, dar cu cel puțin 12 sau 48 de ore înainte de momentul utilizării certificatului, în funcție de tipul de test efectuat. Cei care vor să obțină certificatul doar în format letric (pe hârtie) trebuie să se adreseze primăriei în raza căreia își au domiciliul, direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor competent teritorial. Pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatelor, autoritățile publice vor scana codul QR de pe certificat prin intermediul aplicației mobile CoronaScan.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.