În stațiunile de pe litoral, rezervările au crescut în ultima săptămână, în cazul familiilor cu copii, potrivit datelor centralizate de agenţia Litoralulromanesc.ro.
Vânzările restaurantelor, afectate de distanţarea socială (mese mai puţine pe terase) şi de faptul că interioarele sunt încă închise, au scăzut şi mai mult de la începutul lunii august, în medie cu 40%, susţin operatorii din domeniu.
În ultima săptămână se înregistrează o scădere a numărului rezervărilor făcute de tineri cu vârste de până la 22-24 de ani, care veneau la mare în special pentru distracţie.”Este vorba despre tineri care veneau pe tot litoralul, dar în special în Mamaia şi Vama Veche, şi care ajungeau pe plajă doar ca să se odihnească după petrecerile de seara”, a declarat Ionuţ Nedea, directorul general al Litoralulromanesc.ro.
Cu toate acestea, închiderea teraselor la ora 23:00 le-a dat încredere turiştilor familişti cu copii că se respectă măsurile de distanţare pe litoral, iar numărul rezervărilor făcute de aceştia a crescut în ultima săptămână. “În acest sezon s-a propagat, în mod fals, ideea că pe litoral se fac petreceri şi că nu se respectă legea, iar în media au fost prezentate cazuri de turişti din Vama Veche sau Costineşti, tineri, care nu respectau regulile, se adunau în faţa barurilor şi dansau până dimineaţa, în grupuri foarte mari”, se arată în analiza citată.
Acest lucru a creat o stare de nelinişte printre românii care vor să se protejeze şi să stea departe de aglomeraţie. Imaginea care se propaga, chiar dacă nu era una reală pentru că era vorba de excepţii, a indus o stare de panică printre anumiţi turişti.
“Eu, personal, cred că măsura de închidere a teraselor la ora 23:00 nu e una bună şi potrivită, pentru că e ca şi cum i-ai face tratament pentru cancer unui bolnav de pojar. Iei măsuri prea drastice pentru o problemă care se putea rezolva punctual. (…) Autorităţile ştiau unde erau locurile în care se adunau tinerii şi, mai degrabă, ar fi putut interzice accesul punctual în respectivele spaţii după ora 23:00, nu pe terasele unde se serveşte mâncarea”, a mai spus Ionuţ Nedea.
Litoralulromanesc.ro, deţinut de o companie cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări. Litoralulromanesc.ro a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 30 milioane de euro, iar prin intermediul agenţiei au ajuns anul trecut în staţiunile româneşti de la Marea Neagră peste 200.000 de turişti.
Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.