Ghid de supravieţuire în autoizolare. Recomandări de la experţi pentru a rămâne sănătos şi fericit

20 martie 2020  |  06:12  |  👁 66 Vizualizari


Experţii le recomandă persoanelor aflate în autoizolare să consume mese bogate în proteine şi alimente care conţin vitaminele B, C şi D, să se hidrateze, să facă activitate fizică şi să se asigure că au în casă medicamente de bază precum paracetamolul.

Autoizolarea poate avea efecte grave asupra sănătăţii, mai ales în cazul persoanelor în vârstă. Experţii consultaţi de Mail Online recomandă mese bogate în proteine, consumul de legume şi fructe care conţin vitaminele B, C şi D, o bună hidratare şi activitate fizică regulată, potrivit Mediafax.

NUTRIŢIE

O dietă echilibrată e vitală pentru sănătate – în special în cazul oamenilor în vârstă, care ies rar din casă şi au nevoie de minerale şi vitamine. Pe măsură ce îmbătrânim, pierdem masa musculară şi acumulăm grăsime. Iar studiile arată că aceste procese se accelerează dacă suntem inactivi. De aceea, avem nevoie de proteine la micul dejun, prânz şi cină. Însă organismului îi trebuie şi activitate fizică pentru a transforma proteinele în muşchi.

SUPLIMENTE

Odată cu înaintarea în vârstă, pielea produce tot mai greu vitamina D în prezenţa soarelui. Oamenii care ies rar la soare au nevoie de un surplus de vitamina D, care e vitală pentru oase şi dinţi sănătoşi. În lipsa legumelor şi fructelor proaspete şi cele îngheţate sunt o sursă bună de vitamina C. Nivelul scăzut de vitamina B12 a fost corelat cu un risc mare de atac cerebral şi demenţă. O sursă bună de vitamina B12 sunt legume precum spanacul şi brocoli, chiar şi congelate.

HIDRATARE

Recomandarea pentru adulţi e să consume 1,5 – 2 litri de lichide pe zi, însă lipsa activităţii compromite acest obiectiv. Iar unii oameni beau deliberat mai puţine lichide, pentru a nu fi nevoiţi să meargă mai des la toaletă. Partea bună e că şi băuturile care conţin cofeină contează, deci şi cafeaua şi ceaiul sunt opţiuni recomandate. Iar consumul de lichide ar trebui completat cu cel de fibre.

MIŞCAREA

O perioadă lungă de sedentarism poate avea efecte negative asupra masei musculare. De aceea, e important să ne ridicăm măcar o data pe oră. Plimbări de 10 minute, de mai multe ori pe zi, în grădină, de exemplu, sunt recomandate. Urcatul scărilor e recomandat pentru inimă, plămâni şi muşchii picioarelor. Şi împinsul pereţilor e o mişcare ce pune la lucru muşchii.

MEDICAMENTE

Pe lista medicamentelor care nu trebuie să lipsească din casă sunt:
– paracetamolul – tratează durerile şi reduce febra.
– gelul cu ibuprofen – bun pentru durerile reumatice şi musculare
– siropul de tuse – recomandarea e să fie folosit seara, deoarece are efect sedativ
– bandajele elastic
– un termometru digital.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.