Cele 5 alimente care îți pot afecta somnul și pe care ar trebui să le eviți

19 iunie 2020  |  05:43  |  👁 110 Vizualizari


Alimentația joacă un rol foarte important asupra somnului, iar din acest motiv ar trebui ca în timpul zilei să faci alegerile alimentare corecte.
Un somn cu adevărat odihnitor ține cont de mai multe aspecte, de la obiceiurile din timpul zilei, până la atenția pe care o acorzi alimentației.

În ceea ce privește alimentația, aceasta are un rol extrem de important asupra calității somnului, iar din acest motiv, dacă alegi să consumi anumite alimente care nu îți fac bine, te poți confrunta și cu insomnii. Chiar dacă nu mai bei atât de multă cafea și alegi ca seara să ai mese mult mai ușoare, tot mai există o serie de alimente care îți pot influența în mod negativ somnul și pe care ar trebui să le eviți, cel puțin cu câteva ore înainte de culcare.

1. Ciocolata neagră

Ciocolata neagră are o mulțime de beneficii pentru sănătatea noastră, de la faptul că e o sursă foarte bună de minerale, antioxidanți, până la faptul că poate ajunge să scadă riscul bolilor cardiovasculare. Cu toate acestea, mai conține și cofeină, un stimulent care poate afecta ciclurile de somn, motiv pentru care odihna ta poate avea de suferit. Chiar dacă te gândești că opțiunile care au mai multă cacao sunt mult mai bune, precum cele cu 60% sau 80%, ei bine, nu este așa. Cu cât o ciocolată are mai multă cacao, cu atât crește și concentrația de cofeină. Însă, nu trebuie să renunți complet la ea deoarece recomandarea specialiștilor este să eviți să mănânci ciocolată neagră cu patru-cinci ore înainte de culcare.

2. Alimentele procesate

Alimentele procesate care au conținut ridicat de sodiu, precum supa la plic, sosul de soia, chips-urile sau nucile sărate îți pot afecta somnul. Chiar dacă supa la plic poate fi o variantă pe care să o iei în considerare atunci când nu ai foarte mult timp la dispoziție să gătești, ar trebui să fii atentă la efectul ei asupra sănătății. Aceasta conține sodiu, care duce la deshidratare. De asemenea, deshidratarea duce și la crampe musculare, ceea ce îți poate afecta somnul. Eliminarea alimentelor care au un conținut ridicat de sodiu poate contribui și la prevenirea deshidratării.

3. Sosul de roșii

Pastele cu sos de roșii sunt extrem de delicioase, însă, în ciuda acestui aspect, sosul de roșii poate provoca arsuri gastrice. De fapt, toate sosurile pe bază de roșii și citrice conțin o mulțime de acizi, provocând și reflux gastroesofagian. Sfatul specialiștilor este să încerci să mânânci la prânz preparate care conțin sos de roșii, și nu seara.

4. Alcoolul

După o zi destul de dificilă, un pahar de vin băut seara pare a fi ideea excelentă. Însă, consumul de alcool duce la deshidratare, afectând capacitatea ficatului de a elibera cantitatea potrivită de glicogen în sânge. În plus, acesta poate intensifica nivelul stresului și al anxietății. Dacă îți dorești să bei seara alcool, încearcă să o faci cu cel puțin trei-patru ore înainte de culcare.

5. Mâncărurile picante

Preparatele care conțin curry sau ardei iute sunt delicioase, însă, somnul tău poate fi afectat dacă alegi să le savurezi seara, înainte de a te culca. Consumul acestor preparate reprezintă un factor de risc al refluxului gastroesofagian.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.