Un document guvernamental subliniază faptul că, după închiderea şcolilor din cauza epidemiei de Covid-19, aproape un milion de copii din România, adică unul din trei elevi, nu au avut acces la educaţie timp de câteva luni, relatează site-ul Edupedu.ro.
Este vorba de un document în lucru al Guvernului, intitulat Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare, ce urmează să fie prezentat Comisiei Europene în cadrul negocierii proiectelor propuse spre finanţare din fondul special NextGeneration EU, care alocă României 30,4 miliarde de euro.
E pentru prima dată când Guvernul publică într-un document numărul real al elevilor afectaţi atât de închiderea şcolilor cât şi de lipsa de instrumente necesare desfăşurării şcolii online. Argumentul este folosit pentru justificarea nevoilor de investiţii în digitalizarea Educaţiei.
Potrivit sursei citate, la capitolul Digitalizare din documentul respectiv, Executivul descrie situaţia actuală a educaţiei din România şi subliniază că, din cauza închiderii şcolilor şi a lipsei infrastructurii de bază, aproape un milion de copii nu au avut acces la educaţie în ultimele luni.
“Ca răspuns la criza generată de pandemia de Covid19 şcolile au fost închise. Aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, nu au avut acces la educaţie timp de mai multe luni, din cauza accesului scăzut la infrastructura de bază. Ca urmare au fost luate o serie de măsuri necesare pentru a sprijini procesul educaţional prin achiziţia de echipamente IT în cadrul POC, precum şi a altor echipamente/dispozitive electronice necesare desfăşurării activităţii didactice în mediul on-line pentru 400.000 elevi şi studenţi”, se arată în documentul respectiv.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.