Alimentele cu efect antiinflamator care te ajuta sa traiesti mai mult

Woman in jeans holding fresh healthy green salad with quinoa, peach, greens, avocado, berries, melon in bowl on light background with tropical leaves. Healthy food, clean eating, Buddha bowl, closeup

10 octombrie 2022  |  06:50  |  👁 286 Vizualizari


Suferi din cauza inflamatiei? Inflamatia reprezinta raspunsul corpului la factori agresivi precum virusuri, bacterii, dar si substante nocive.

Inflamatia este o afectiune des intalnita, care poate provoca disconfort, dureri articulare si o alterare generala a starii de sanatate.

Indicatiile medicului sunt cel mai important aliat al tau. Alaturi de acestea, poti observa efecte benefice si daca iti schimbi stilul de viata. In primul rand, daca te confrunti cu vicii precum fumatul sau consumul de alcool, renunta la acestea. Alimentatia are si ea un rol deosebit de important pentru a ameliora inflamatia.

Iata principalele alimente care au efect antiinflamator:

Fructele de padure

Datorita continutului lor bogat de antioxidanti, fructele de padure inhiba procesele inflamatorii. In plus, antioxidantii au un rol important in regenerarea organismului. Incearca sa le incluzi cat mai des in alimentatia ta, consumate ca atare sau folosite cand prepari un smoothie. Zmeura, afinele, murele sau coacazele sunt doar cateva exemple de fructe de padure cu un gust delicios, care iti vor aduce beneficii pentru starea ta de sanatate.

Fructele oleaginoase

Fructele oleaginoase sunt reprezentate de nuci, migdale, caju, fistic, alune etc. Acestea au un continut ridicat de fibre si de grasimi sanatoase, care lupta impotriva radicalilor liberi. Alege sa le consumi intre mese, ca o gustare sanatoasa, sau sa le adaugi in fulgii de ovaz de la micul dejun.

Peste

Opteaza pentru consumul de somon, ton sau sardine. Aceste sortimente contin o cantitate importanta de acizi grasi omega-3, menita sa amelioreze inflamatia. Prepara pestele la cuptor sau pe gratar si serveste-l alaturi de o garnitura de legume fierte sau de salata verde. Ai obtinut astfel un preparat ideal pentru pranz sau cina, usor de gatit si care te va ajuta sa reduci inflamatia.

Legumele verzi

Legumele verzi precum broccoli, spanac sau varza sunt alimente bogate in fibre si au efect alcalinizant. Acestea neutralizeaza procesele inflamatorii din corp. De asemenea, sunt ideale pentru digestie si pentru a avea mai multa energie.

Ierburi si condimente (turmeric, ceapa, usturoi, busuioc)

Pe langa savoarea pe care o ofera mancarii, ierburile si condimentele te pot ajuta in lupta ta cu inflamatia. Turmericul este bogat in curcumin, o substanta cu puternic efect antiinflamator.

Acum ca ai aflat ce alimente sa consumi pentru a ameliora inflamatia, este timpul pentru a trece in revista alimentele de evitat. Acestea sunt alimentele care au efect proinflamator. Consuma-le in cantitati cat mai mici sau chiar elimina-le din alimentatia ta. Acestea sunt: mancarea de tip fast food (burgeri, pizza etc.), alimentele extrem de procesate si zaharul rafinat, alcoolul si bauturile acidulate consumate in exces, prajelile si glutenul consumat in exces (faina alba de grau – foietaje, paste, paine, covrigi si alte produse de patiserie).

Nu uita sa te consulti cu medicul tau si sa ii adresezi acestuia orice nelamurire pe care o ai. Ameliorarea inflamatiei va contribui la restaurarea sanatatii tale. Stilul de viata sanatos, combinat cu miscarea usoara si cu un tratament corespunzator te vor ajuta in demersul tau. Ai grija de tine si de starea ta de bine.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.