Intr-un an inceput cu mai putin optimism decat anii anteriori, tendintele din moda se transforma pentru a raspunde cerintelor si nevoilor consumatorilor, in special pentru cei pasionati de cele mai noi defilari de moda ale celor mai cunoscuti designeri europeni.
In 2022, tendinta principala este escapismul, se remarca o nevoie de evadare din cotidian care se manifesta printr-o nostalgie dupa vremuri de mult apuse sau prin culori intense precum portocaliu, roz si galben care au un efect dovedit asupra starii de spirit si induc optimismul si caldura. In acelasi timp, va fi un an al contrastelor in care unii vor cauta confortul in non-culori si haine supradimensionate in timp ce altii vor dori sa iasa in evidenta printr-o sexualitare debordanta si o pasiune pentru moda anilor 2000.
Va invitam sa descoperiti tendintele din moda in 2022, culese de la cele mai mari agentii de tendinte si publicatii de specialitate si interpretate prin filtrul Urban.ro.
In lipsa defilarilor de moda de la Saptamanile Modei la Paris, Londra, Milano sau New York (din cauza pandemiei), designerii si pasionatii de moda au „rasfoit” arhivele Pinterest in cautarea unor surse de inspiratie. Astfel, au devenit populare fotografiile din colectiile create de Vivienne Westwood si Jean Paul Gaultier in perioada dintre finalul anilor ’90 si inceputul anilor 2000. Tendinta a fost propulsata de numeroase celebritati populare in randul tinerilor pe Instagram si TikTok si s-a infiltrat in noile colectii atat ale brandurilor de lux dar si pe site-urilor gigantilor mass-market.
In acelasi timp, generatia actuala de adolescenti si tineri se dovedeste a fi fascinata de hainele create inainte de nasterea lor. Cuplat cu faptul ca isi doresc sa posteze tot mai des imagini cu tinute mereu diferite pe retelele de socializare, aceste obiceiuri au influentat explozia pietii second-hand si vintage devenita unul dintre punctele cheie ale modei in acest an. Majoritatea caselor de moda de lux au inceput deja sa vanda piese vestimentare din arhivele din anii ’80-’90 iar specialistii se asteapta ca acest model de afaceri sa predomine in viitor.
In ultimii ani, cele mai mari case de moda de lux precum Gucci, Burberry, Ralph Lauren si Vivienne Westwood si-au luat angajamente ca nu vor mai folosi blanuri naturale niciodata in colectiilor lor. Saptamana Modei din Londra in 2018 a fost primul eveniment de acest gen in care niciun designer nu a folosit blana de origine animala.
Pe masura ce o treime din publicul american si european incepe sa vada folosirea acestora ca fiind nepotrivita, pielea animala a inceput sa fie inlocuita treptat. In plus, Chanel, Prada si Versace au ales sa renunte la produsele realizate din pielea unor animale exotice precum crocodili, serpi sau canguri.
Pionerii acestui capitol sunt brandurile mass-market de incaltaminte si tinerii designeri care stabilesc o mare parte din tendintele timpurii din moda. Alaturi de start-up-uri care imbina moda si stiinta pentru a crea un viitor mai sustenabil, acestia au gasit 5 solutii inteligente pentru pielea vegana care nu folosesc substante poluante sau materiale plastice pe baza de petrol cum ar fi poliuretanul sau clorura de polivinil – PVC.
Marian Park, strategist al agentiei de tendinte WGSN declara ca desi ne aflam la 22 de ani de la schimbarea mileniului, „momentul de fata este privit ca o intreaga epoca a perturbarii culturii pop si a exploziei internetului”.
Desi este un capitol relativ recent in istoria omenirii, anii trecuti de atunci au fost atat de exhaustivi in privinta schimbarilor de tendinte incat moda anilor 2000 este considerata vintage si privita ca o noutate pentru publicul tanar. Trendul Y2K a demarat treptat in pandemie si se manifesta ca o forma de escapism de intoarcere intr-un moment in care lumea era un loc mai simplu in care nu se discuta zilnic despre catastrofe climatice, crize politice, pandemie si extremism.
Un element central care s-a diseminat din cultura anilor 2000 este arhiva de imagini cu Paris Hilton purtand treningurile Juicy Couture. Efectul a fost vizibil si pe site-ul Lyst.com unde cautarile pentru brandul Juicy Couture au crescut cu 179% fata de anul trecut. Initial, in 2020 estetica anilor 2000 era o nisa insa intre timp a devenit o adevarata tendinta iar cautarile pentru expresia Y2K in motoarele de cautare de moda au crescut cu 450%.
Au existat doua momente in cultura celebritatilor care au influentat popularitatea acestei tendinte: relatia dintre Jennifer Lopez si Ben Affleck care a fost reluata la aproape 20 de ani dupa despartire si procesul lui Britney Spears care a adus empatie pentru situatia nefericita a artistei si a inspirat promovarea a numeroase imagini din anii 2000. Imaginile din urma cu 20 de ani cu cele 3 vedete au fost publicate zilnic in presa si pe retelele de socializare si au influentat noile colectii lansate pentru primavara-vara 2022.
In privinta pantofilor, revin „papucii cu toc” mic, pantofii cu platforma uriasa – promovati de Versace si raspanditi ulterior pe covorul rosu la majoritatea evenimentelor de la finalul lui 2021 – si sandalele de tip gladiator cu sau fara toc. Se pune accent pe incaltamintea decupata cu bretele care se leaga de jur imprejurul piciorului pana sub genunchi.
In materie de accesorii, se vor purta gentile mici in nuante intense si chiar neon. Vor reveni la moda si lanturile metalice purtate in jurul taliei.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.