În timp ce politicienii salută canetul de sănătate digital, care ar reprezinta soluția pentru criza COVID-19 a aviației, șefii companiilor aeriene au încă nopți de nesomn despre aeroporturile blocate, îngrijorându-se cum să facă față milioanelor de persoane care au fost deja vaccinate.
Peste 220 de milioane de oameni au fost complet vaccinați împotriva bolii. Aproape un miliard au avut cel puțin o doză.
Dar multora li s-au oferit doze înainte de dezvoltarea noilor permise de sănătate digitale ușor de utilizat, ridicând incertitudinea cu privire la starea a milioane de certificate emise în prealabil și temerile industriei cu privire la o foaie de hârtie care ar putea distruge aeroporturile.
„Pe măsură ce guvernele încep să modifice restricțiile de călătorie pentru călătorii vaccinați, este esențial ca acestea să ofere îndrumări clare cu privire la acceptarea certificatelor pe hârtie”, a declarat pentru Reuters grupul care reprezintă companiile aeriene mondiale.
Asociația Internațională a Transportului Aerian – care conține 290 de companii aeriene – și un lobby similar pentru aeroporturile lumii au susținut deja eforturile Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) de a furniza standarde comune pentru simplificarea dosarelor vaccinurilor.
Spre deosebire de cardurile galbene aprobate de OMS utilizate în prezent pentru a verifica inocularea împotriva febrei galbene, de exemplu, noua dovadă ar conține coduri QR ușor de scanat peste granițe.
O primă versiune a unui șablon OMS conceput pentru aplicații sau hârtie de vaccin digital este programată să fie lansată la sfârșitul lunii iunie, potrivit organismului de sănătate global.
Uniunea Europeană speră să aibă propriul „permis verde digital” pregătit la timp pentru vară.
Nu este suficient de devreme pentru companiile aeriene care se luptă, disperate să recupereze veniturile din călătoriile cu avionul în săptămânile următoare.
O sursă din industria companiilor aeriene a avertizat că evidența vaccinurilor din hârtie pentru a respecta noile standarde va fi un „efort masiv”.
Și un alt executiv al aviației, care a cerut să nu fie identificat pe măsură ce negocierile continuă, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la certificatele „care nu îndeplinesc standardul OMS propus”.
Întrucât companiile aeriene și hotelurile cu probleme și datorii se confruntă cu o a doua vară din emisfera nordică, perturbată de pandemie, miza economică implicată în reducerea controalelor vaccinurilor nu ar putea fi mai mare.
„Unde vine vaccinul, urmează cererea de călătorii aeriene”, a declarat analistul Teal Group, Richard Aboulafia, pentru un podcast al Raportului Apărare și Aeronautică.
Dar analistul agenției Partners Sash Tusa, vorbind în același grup, a avertizat că vaccinurile sunt la fel de eficiente ca și capacitatea țărilor de la ambele capete ale călătoriei de a-și uni cerințele.
Dovada vaccinării este crucială pentru călătoriile fără carantină în țări care redeschid deja granițe precum Israel și Islanda. Inocularea va fi, de asemenea, obligatorie pentru a zbura pe Qantas Airways din Australia.
Complicarea vehiculului este riscul înregistrărilor de vaccinuri frauduloase, care fac ecoul unei piețe negre în testele false.
Până în prezent nu există un cuvânt ferm cu privire la faptul că noile standarde dezvoltate de OMS – cunoscute sub numele de certificat de vaccinare inteligentă sau SVC – vor încorpora vaccinări anterioare.
Potrivit OMS, depinde de cele 194 de țări membre ale agenției să decidă dacă acestea ar trebui să se aplice înregistrărilor existente, fie digitale, fie pe hârtie.
Oficialii din domeniul sănătății cred că aceasta ar fi soluția ideală, dar nu își fac iluzii cu privire la amploarea sarcinii de recuperare.
„Pentru ca certificatul să fie util, în format hârtie sau digital, acesta ar trebui să includă și să reflecte” înregistrările anterioare de vaccinare, a declarat OMS.
„Rețineți că unele țări, precum India, au emis deja peste 100 de milioane de certificate de vaccinare.”
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.