♦ Vânzările de Paracetamol produs de Zentiva au ajuns la 6,5 mil. unităţi în farmacii, pe toate formele de comercializare ale produsului ♦ Produsul „muşcă“ 11,8% din cota de piaţă a primelor zece medicamente cumpărate în perioada ianuarie – august 2020, ca volume.
Brandul Paracetamol, un medicament eliberat fără reţetă (OTC), produs de fabrica de medicamente Zentiva Bucureşti, a urcat până pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute medicamente în primele opt luni din an, din ianuarie până în august 2020, potrivit datelor oferite ZF de compania de cercetare de piaţă IQVIA, lider la nivel internaţional în ceea ce priveşte datele statistice în industria sănătăţii.
„Vânzările de medicamente în perioada ianuarie – august 2020 versus aceeaşi perioadă din 2019 sunt într-o uşoară creştere. Top 10 medicamente vândute a înregistrat o schimbare semnificativă, Paracetamolul ocupând direct poziţia a treia în 2020 faţă de poziţia 22 în 2019“, au precizat reprezentanţii IQVIA pentru ZF.
Astfel, Zentiva a vândut în perioada menţionată peste 6,5 milioane de unităţi de Paracetamol în farmacii, datele incluzând doar vânzările din canalul de retail farma, pe toate formele de comercializare ale produsului. Paracetamolul a fost inclus în protocolul de tratament al simptomelor uşoare de COVID-19 în România, lucru care a dus la o explozie a vânzărilor pentru această substanţă activă.
Prin brandul Paracetamol şi creşterea spectaculoasă din primele opt luni ale lui 2020, Zentiva s-a apropiat de vânzările unor giganţi internaţionali precum Reckit Benckiser, care comercializează Nurofen, cel mai vândut OTC în perioada de pandemie, sau GlaxoSmithKline, care are brandul Parasinus pe locul doi după Nurofen, mai arată datele IQVIA.
În ceea ce priveşte piaţa de OTC-uri, Paracetamolul produs de Zentiva a depăşit Antinevralgic, un medicament produs de francezii de la Sanofi, fostul acţionar al fabricii Zentiva din Bucureşti.
Un flacon de 20 de comprimate de Paracetamol produse de Zentiva costă 2,8 lei pe site-ul Farmaciei Tei.
Zentiva a anunţat încă de la debutul pandemiei în România că a crescut de trei ori capacitatea de producţie pentru paracetamol în contextul cererii pentru acest produs. Compania a precizat că medicamentul produs în fabrica din Bucureşti va fi destinat doar pieţei interne.
Datele de la IQVIA mai arată creşterea brandului Paracetamol şi în ceea ce priveşte cota de piaţă din topul celor mai vândute zece medicamente, de la 4,4% în primele opt luni din 2019, la 11,8% în aceeaşi perioadă din 2020, aproape o triplare, care corespunde creşterii capacităţii de producţie a companiei.
Zentiva România, unul dintre cei mai mari producători de medicamente locali, a raportat în primul semestru afaceri de 281 milioane lei, nivel apropiat de cel din perioada similară a anului trecut, când a înregistrat 284,9 milioane lei, potrivit raportului financiar publicat la BVB.
Grupul Zentiva, cumpărat în 2018, de fondul de investiţii Advent International, are facilităţi de producţie în Bucureşti şi în Praga (Cehia).
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.