Indica o problema care necesita atentie imediata. Altfel, exista riscul unor daune materiale sau corporale.
Daca esti in mers, parcheaza de indata ce poti, opreste motorul si remediaza problema.
Acest martor se va aprinde daca exista o problema la sistemul de franare. Poate semnala o defectiune la pedala de frana, un nivel scazut al uleiului sau maneta de frana de mana trasa.
Indica o supraincalzire a temperaturii motorului. Opreste motorul si solutioneaza problema inainte de a porni din nou. Este posibil ca masina ta sa piarda lichid de racire. Nu mai porni motorul pana cand nu rezolvi problema.
Becul de la ulei iti poate indica una dintre urmatoarele: o temperatura prea ridicata a uleiului, un nivel scazut al uleiului sau o presiune prea scazuta. Ultimele doua vrei sa le eviti cu orice pret. Nu de alta, dar costurile unei reparatii sunt foarte ridicate. Opreste motorul de indata ce vezi martorul de ulei aprins si rezolva problema.
Arata fie ca airbag-ul este oprit, fie ca nu functioneaza. (la masinile din grupul VAG: Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, acest martor are culoare galbena). Daca sistemul de airbag-uri nu functioneaza corespunzator exista riscul ca in caz de accident, airbag-urile sa nu se deschida. De asemenea, se poate intampla si ca acestea sa se deschida accidental, fara ca masina sa fie implicata intr-un accident.
Ar trebui sa vezi acest martor doar cand pornesti masina, pret de cateva secunde. Daca ramane aprins si dupa, inseamna ca ai o problema ori cu bateria, care nu se incarca corespunzator ori cu alternatorul sau vreun cablu de legatura.
Se aprinde atunci cand capota masinii este deschisa sau nu a fost inchisa corespunzator. Opreste masina, rezolva problema si drum bun:)
Acesti martori indica o defectiune care trebuie investigata. Unele defectiuni trec de la sine sau pot fi reparate de tine, pentru altele insa va trebuie sa mergi la service.
Martorul check engine aprinsa indica o problema la motor. Poate fi de la: sonda lambda, capacul de la combustibil, convertorul catalitic, bujii sau alte componente de la motor.
Daca nu rezolvi problema, poti avea de-a face cu:
– cresterea consumului
– cresterea nivelului de emisii
– evaporarea combustibilului
– cresterea temperaturii motorului
– daune la alte componenete
Indica de obicei o problema la sistemul de acceleratie al masinii. Daca masina este echipata cu ESP, se poate ca acesta sa fie dezactivat automat, moment in care se va aprinde si martorul ESP. In acelasi timp, este posibil ca pedala de acceleratie sa fie limitata. EPC-ul semnaleaza si probleme ce tin de sistemul de iluminat, cum ar fi faruri sau stopuri arse.
Acest martor se va activa in momentul in care sistemul de control al tractiunii este dezactivat sau atunci cand se ruleaza pe suprafete precum zapada, nisip etc.
De obicei, pe suprafete unde rotile au probleme de aderenta, martorul se aprinde intermitent pentru a te informa ca exista probleme de tractiune. Daca insa, martorul ramane aprins, inseamna ca fie este dezactivat, fie are o defectiune si va trebui sa mergi la service.
Poate indica o posibila problema la bujii. S-ar putea sa intampini probleme la pornirea motorului.
Daca ti se aprinde acest martor, trebuie sa mergi neaparat la service. O defectiune la sistemul ABS nu inseamna ca nu mai ai frane, ci doar ca la franari bruste poti pierde mai usor controlul masinii, neavand acest sistem ajutator.
Cel mai probabil defectiunea este una electronica ce tine de senzorii sistemului si va fi reparata la service.
Acest martor denumit si TPMS (Tire Pressure Monitoring System) iti indica daca o anumita anvelopa are o presiune mai scazuta decat trebuie. Poate de asemenea sa semnaleze si o defectiune la un senzor al sistemului.
Filtrul de particule este prezent pe majoritatea masinilor diesel mai noi. In eventualitatea in care acesta se defecteaza, masina va lasa in mers un nor de fum. Atentie, motorul poate fi si el afectat. Verifica cat mai repede aceasta problema. Altfel, inlocuirea unui filtru te poate costa destul de mult.
Nivelul lichidului de parbriz este scazut si este necesar sa iei masuri cat mai repede. Opreste masina si completeaza. Alege lichidul in functie de anotimp.
Indica un bec ars. Verifica farurile, stopurile, semnalizarile etc si apoi ia masurile necesare pentru a remedia problema. Altfel, risti sa fi oprit de politie si desigur, iti risti propria siguranta.
Daca ti s-a aprins acest martor este destul de probabil ca sistemul servo de pe masina ta sa nu mai functioneze corespunzator. De multe ori, poti reseta martorul printr-o simpla repornire a motorului. Daca nu merge, verifica nivelul uleiului si completeaza daca este necesar. In caz ca problema nu se remediaza, trebuie sa mergi la service.
Acest martor iti indica faptul ca imobilizatorul electronic sau o anumita componenta a sistemului de pornire nu functioneaza corespunzator. S-ar putea ca de vina sa fie cheia, moment in care fie apelezi la rezerva, fie iti faci o alta cheie.
Indica faptul ca acest senzor nu functioneaza corespunzator, iar drept urmare trebuie sa mergi in service cu masina pentru a repara problema.
Martor care iti indica faptul ca placutele de frana sunt uzate si trebuie inlocuite. Se poate aprinde si daca senzorul nu este conectat cum trebuie sau daca placutele nu sunt de calitate.
Se aprinde in momentul in care sistemul de avertizare a parasirii benzii de circulatie este activat, dar marcajele de pe carosabil nu pot fi detectate.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.