În ciuda crizei, românii cheltuie din ce în ce mai mulți bani pe haine – Vânzările marilor magazine de modă au depăşit nivelul din anul 2019

28 noiembrie 2022  |  08:04  |  👁 144 Vizualizari


Românii au cheltuit anul trecut pe îmbrăcăminte aproape 1,6 mld. euro, o sumă cu 36% mai mare decât în 2020 şi cu aproape 10% peste nivelul din 2019, ultimul an de dinainte de pandemie şi cel considerat a fi un etalon, arată calculele ZF pe baza datelor Cushman & Wakefield Echinox.

Compania de consultanţă imobiliară a realizat o analiză la nivelul întregii pieţe de retail şi a studiat situaţia pe mai multe segmente, unul dintre acestea fiind moda. În retailul de îmbrăcăminte, au fost analizate rezultatele a 38 de mărci, printre care Zara, H&M, Peek&Cloppenburg, Reserved sau New Yorker. Acestea sunt unele dintre cele mai importante nume din domeniu. Nu au fost incluse şi rezultatele retailerilor de pantofi sau ai celor de echipamente sportive, ele fiind analizate separat. În segmentul de încălţăminte, spre exemplu, vânzările nu au reuşit în 2021 să ajungă la nivelul din 2019, scrie Mediafax.

Piaţa de modă în ansamblul său a fost una dintre cele mai afectate de pandemie şi de restricţiile impuse, care au dus la o schimbare a com­por­ta­mentului consumatorului. Mai mult, faptul că timp de câteva luni maga­zinele fizice au fost închise, a tras mult în jos vânzările retailerilor. Începând cu anul trecut însă, apetitul de consum a revenit, la fel şi vânzările. Datele sunt confirmate şi de INS, care a pu­bli­cat creşteri constante pe segmentul de modă – îmbrăcăminte şi încăl­ţăminte.

Avansul a continuat şi anul acesta, spun jucătorii din domeniu, care vorbesc de un 2022 bun, cu bani în continuare cheltuiţi în consum. Pentru 2023 însă, apar din nou semne de întrebare.

sursa: stiripesurse.ro

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.