FRUCTELE DE MARE: DE CE AR TREBUI SĂ LE CONSUMI MAI DES

20 septembrie 2022  |  16:45  |  👁 56 Vizualizari


Creveții, homarul, crabul, scoicile și crustaceele sunt considerate de mulți dintre noi adevărate delicatese, însă, din păcate le consumăm prea rar pentru a ne bucura de beneficiile lor surprinzătoare pentru sănătatea noastră.

Fructele de mare de toate felurile sunt deosebit de bogate în proteine. Creveții și homarul nu conțin aproape deloc grăsimi saturate, fiind în același timp surse bune de omega-3. Aceste substanțe, care se găsesc și în peștele gras, sunt cunoscute pentru că ajută la reducerea riscului de apariție a bolilor de inimă, un obiectiv esențial pentru o viață sănătoasă.

Este adevărat că unele crustacee sunt relativ bogate în colesterol, dar știm, de asemenea, că, mai curând grăsimile saturate, și nu colesterolul din alimente crește nivelul de colesterol din organism. O porție medie de crustacee, de exemplu, conține aproximativ o treime din cantitatea de colesterol dintr-un ou. Putem, așadar, să le consumăm în cantități moderate fără ca acest lucru să fie o problemă. Iată care sunt beneficiile de care te bucuri când consumi fructe de mare.

Vitaminizează organismul

Fructele de mare contribuie la aportul de vitamina D, de care ne lipsește în special iarna, în absența expunerii la soare. De asemenea, conțin toate vitaminele din grupa B, în special B12, foarte utilă pentru buna funcţionare a memoriei.

Pe de altă parte, sunt bogate în magneziu, care are proprietăți recunoscute ca fiind utile în ținerea sub control a stresului. Fructele de mare pot asigura chiar până la 100% din aportul zilnic recomandat de iod, esențial pentru funcționarea glandei tiroide, de cupru și seleniu, care sunt implicate în buna funcționare a sistemului imunitar.

Fructele de mare sunt bogate în fier și zinc ușor de asimilat, care sunt, la rândul lor, esențiale pentru sistemul imunitar. Împreună cu peștele, fructele de mare sunt singurii furnizori de omega 3, care are un rol important în prevenirea degenerescenței maculare legată de înaintarea în vârstă și a anumitor forme de depresie.

Ca să te bucuri de beneficiile consumului de fructe de mare nu trebuie neapărat să-ți petreci ore în șir în bucătărie. Poți încerca rețete simple pe placul întregii familii, cum ar fi orez cu fructe de mare sau midii cu sos de roșii.

Nu îngrașă

O porție de 100 de grame de fructe de mare, care poate fi echivalentul a șase stridii, trei scoici sau șase langustine, nu are mai mult de 80 kilocalorii. Nu este mult, în comparație cu cele 180 kilocalorii ale unei porții de somon afumat de exemplu. Fructele de mare nu conțin nici zaharuri, nici grăsimi, ci doar proteine ​care au un efect natural de suprimare a poftei de mâncare. Desigur, pentru a te bucura de acest beneficiu, este mai bine să eviți să le servești cu maioneză sau cu pâine prăjită cu unt.

Susțin starea de bine chiar și la vârste mai înaintate

Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Tufts din Statele Unite și publicat în British Medical Journal, fructele de mare ar fi excelente pentru persoanele în vârstă, deoarece ajută la menținerea unei stări bune de sănătate. Așadar, consumul de fructe de mare susține ceea ce lumea anglo-saxonă numește „healthy ageing”.

Secretul este, desigur, omega-3: acești acizi grași polinesaturați „buni” au multiple beneficii, atât pentru sănătate, cât și pentru o stare generală de bine. Potrivit cercetătorilor, acizii omega-3 ajută reglarea tensiunii arteriale, a ritmului cardiac și a reacțiilor inflamatorii.

Aşadar, dacă vrei să te bucuri de o sănătate cât mai bună şi să te simţi dinamic în fiecare zi, nu ezita să introduci fructele de mare în meniurile tale, de două sau trei ori pe săptămână.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.