Preţul unei poliţe RCA a crescut constant în ultimul an din cauza falimentului celui mai mare asigurător din piaţă, City Insurance, iar odată cu acest şoc sistemul de bonus-malus şi-a pierdut partea de bonusare, cel puţin pentru primele categorii de bonus.
Anul 2023 începe cu o piaţă a asigurărilor care se uită în continuare cu mare atenţie la segmentul RCA, care până la finalul anului trecut a consemnat creşteri semnificative pe toate palierele, preţuri, subscrieri, ritm de creştere şi număr de companii active pe acest segment. Acum, cu o nouă majorare a contribuţiilor asigurătorilor la Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) de la 2,5% la 4%, preţul unei poliţe RCA cel mai probabil va continua să crească pentru că această presiune pe bugetele asigurătorilor va fi inclusă în preţul poliţelor. Dacă preţul poliţelor RCA îşi continuă ascensiunea şi piaţa în sine, în ceea ce priveşte volumul subscrierilor, ar putea atinge noi maxime anul acesta.
În ultimii doi ani, piaţa RCA a fost principalul segment urmărit atât de întreaga piaţă a asigurărilor, cât şi de autorităţi şi clienţi. De la anunţul privind falimentul City Insurance din septembrie 2021 până în prezent, piaţa RCA a crescut exponenţial din perspectiva subscrierilor, dar în acelaşi timp şi preţul unei poliţe RCA a ajuns de la simplu la dublu, chiar triplu.
În timp ce asigurătorii şi-au refăcut strategii, au început să se poziţioneze mai bine pe piaţa RCA, iar alţi jucători noi şi-au făcut loc văzând oportunitate după prăbuşirea City Insurance, clienţii au trecut printr-o serie de provocări majore. Pe lângă crizele suprapuse cu care întreaga lume se confruntă, şoferii din România au trebuit să îşi recalculeze bugetele pentru maşinile lor din cauza unor creşteri substanţiale ale preţurilor la poliţele RCA.
Un şofer cu o vârstă între 25 şi 30 de ani care deţine un autoturism marca Renault Megane, cu o capacitate cilindrică de 1.590 cmc, fabricat în anul 2016, care în luna octombrie 2021 se afla la o clasă de bonus-malus B0.
Această clasă înseamnă că la oferta obţinută de la asigurătorii RCA nu se ia în calcul niciun fel de reducere pentru că şoferul se află la prima poliţă RCA, urmând să dovedească că merită să obţină reduceri progresiv pentru fiecare an în care nu se implică în niciun accident rutier. După doi ani în care şoferul a avansat de la B0 la B2, în loc să aibă o ofertă la poliţa RCA mai mică cu 10% din partea asigurătorilor, cea mai ieftină poliţă din interogarea făcută de ZF pe o platformă de brokeraj era cu cel puţin 2% mai scumpă.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.