Controale ANAF: Cele mai importante schimbări apărute în lunile recente

5 august 2022  |  05:48  |  👁 69 Vizualizari


În lunile recente, autoritățile au venit cu câteva schimbări majore legate de activitatea de control a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), iar acestea ar trebui avute în vedere de către contribuabili. În plus, există și unele noutăți jurisprudențiale importante de care să se țină cont.

ANAF este una dintre instituțiile publice care depune eforturi pentru a ține pasul cu evoluția tehnologică și digitalizarea, iar această tendință va fi menținută și-n anii următori. Așa se face că Fiscul va opera controale fiscale din birou, de la distanță, nu va mai veni la tine la firmă pentru a-ți controla documentele.

Fiscul ne oferă deja Spațiul Privat Virtual (SPV), o facilitate online deosebit de utilă pentru persoanele fizice și juridice, care sunt la doar câtva click-uri distanță de o serie de documente pentru care, înainte, oamenii stăteau ore în șir pe la cozi și se plimbau de la un ghișeu la altul.

Acum, ANAF vrea să ajungă la următorul nivel

Este vorba despre schimbarea procedurii privind controalele fiscale. Despre ce planuri au inspectorii fiscali a vorbit în detaliu Sia-Nicoleta Jiru, adresându-se reprezentanţilor mediului de afaceri prezenţi miercuri la conferinţa „Capitalizare pentru performanţă”.

„În acest context al digitalizării, ne-am gândit să reformăm procedurile de control fiscal. Ne gândim ca, în viitor, după ce sistemul de analiză de risc va fi implementat integral – şi acest sistem va permite stabilirea unor riscuri – şi aceste riscuri vor fi transmise – noi să nu mai ajungem la dumneavoastră, doar la acei contribuabili care prezintă risc fiscal ridicat şi real faţă de ANAF.

Încercăm să ajungem la acei contribuabili cu riscuri reale şi cu riscuri mari şi, atunci când ajungem la dumneavoastră, să nu mai ajungem la dumneavoastră acasă – verificările să le facem de la noi, de la birou. Cam acesta ar fi viitorul din perspectiva inspecţiei fiscale”, a declarat Sia-Nicoleta Jiru.

Practic, contribuabili considerați a avea un risc fiscal ridicat vor fi singurii care se vor mai trezi cu inspectorii ANAF la ușă. Restul contribuabililor, care se bucură de încredere din partea organelor fiscale, vor desfășura întreaga procedură prin mijloace electronice.

Astfel, conform oficialei, inspectorii ANAF vor ajunge să mai intre în sediile firmelor „foarte rar şi numai pentru lucruri de constatare fizică a unor situaţii”.

 

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.