Cele mai bune alimente pe care sa le mananci cand esti stresata, potrivit unui nutritionist

A balanced lunch/dinner - multicolored vegetables, spicy beans (chickpeas), sun-dried tomatoes, lemon, nuts, kimchi with turmeric in wooden dishes. Vegetarian buddha bowl. Top view.

18 octombrie 2022  |  09:40  |  👁 351 Vizualizari


Stresul are un efect direct asupra apetitului si poftelor alimentare. Poate ai descoperit deja ca in cele mai solicitante perioade mananci mai multe dulciuri, alimente cu continut mai mare de grasimi sau carbohidrati.

Este un raspuns fiziologic des intalnit sa poftesti alimente bogate in grasimi si continut caloric ridicat atunci cand esti stresata, declara pentru mindbodygreen.com nutritionista Jess Cording. Organismul tau poate cere anumiti nutrienti cand te confrunti cu dificultati emotionale, mai spune specialista.

Iata cele mai bune alimente care te ajuta sa faci fata perioadelor stresante din viata ta, potrivit nutritionistei:

Fructe de padure

Fructele de padure sunt bogate in antioxidanti puternici numiti polifenoli. Un studiu clinic realizat in anul 2017 a demonstrat ca flavonoidele (un grup de polifenoli) din afine sunt asociate cu imbunatatirea starii de spirit. Atat adultii, cat si copiii au avut o stare de spirit mai buna la doua ore dupa ce le-au consumat.

Mai mult, fructele de padure sunt bogate in vitamina C, care poate juca un rol in stabilizarea nivelului de cortizol. Cercetarile au aratat ca glandele suprarenale au concentratii ridicate de vitamina C, iar consumul de fructe de padure poate hrani aceste glande endocrine si poate mentine nivelul echilibrat al cortizolului.

Alimente bogate in acizi grasi omega-3

Este posibil sa cunosti deja beneficiile pentru creier ale acizilor grasi omega-3. Dar stiai ca daca vei consuma suficient omega-3 poti stimula nervul vag, care la randul sau te ajuta sa faci fata mai bine factorilor de stres?

Potrivit unei cercetari ale carei rezultate au fost publicate in jurnalul de specialitate Frontiers in Physiology, acizii grasi omega-3 ajuta la cresterea tonusului vagal si mentin sanatatea sistemului nervos parasimpatic. Acesta din urma regleaza ritmul cardiac, digestia sau nivelul de energie.

Dieteticiana Jess Cording dezvaluie ca intr-o perioada dificila a vietii sale, cand tatal ei a fost diagnosticat cu cancer, poftea adesea la conserve de sardine in ulei de masline. „Nu este o coincidenta ca printre alimentele de care imi era pofta mereu erau sardinele in ulei de masline”, declara specialista.

Potrivit acesteia, sardinele sunt o sursa excelenta de vitamina B12, minerale si calciu, daca alegi sa le mananci cu oase. „Acesti omega-3 au efect calmant asupra sistemului nervos, iar uleiul de masline, de asemenea, contine numerosi antioxidanti si acizi grasi”, a mai spus Cording.

Alimente fermentate

Orice aliment benefic pentru digestie este benefic si pentru creier, datorita conexiunii digestie creier, cunoscuta si ca axa intestine-creier. Bacteriile din interiorul sistemului digestiv afecteaza direct creierul, astfel ca nutritionista recomanda „cat mai multe alimente fermentate si alimente bogate in prebiotice” pentru reducerea nivelului de stres.

Alimentele fermentate, precum varza murata, kefirul sau kimchi, contin in mod natural prebiotice si probiotice. Acestea din urma imbunatatesc raspunsul organismului in fata stresului.

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.