Investiţia totală s-a ridicat la 400.000 de euro, bani care au venit atât din fonduri europene, cât şi din surse proprii.
Cristian Ţucra s-a folosit de experienţa sa în consultanţă pentru accesarea de fonduri europene şi a scris propriul său proiect pentru a pune pe picioare un business cu produse cosmetice pentru care foloseşte resurse naturale din România. El a creat brandul Beyus – apă termală din Transilania, sub care produce spray-uri cu apă termală extrasă din munţii din localitatea Beiuş, judeţul Bihor, acolo unde şi-a dezvoltat şi propria unitate de producţie.
„Întâlnirea mea cu apa termală Beyus a fost întâmplătoare, acum câţiva ani, când am participat la o întâlnire cu municipalitatea din localitatea Beiuş. În cadrul acelei întâlniri, am aflat că această zonă este bogată în resurse de ape termale. Am convenit cu municipalitatea să demarăm un proces de analiză fizico-chimică a apei. Am avut o surpriză extrem de plăcută atunci când am constatat că această apă a fost declarată apă cu proprietăţi terapeutice. Pasul firesc a fost să amplificăm aceste studii, în urma cărora am constatat că această apă termală are proprietăţi foarte bune pentru pielea sensibilă, cu tendinţă acneică. Pasul următor a fost să construim o fabrică la sursa de extragere a apei termale”, a povestit antreprenorul.
El a început să gândească planul de afaceri pentru a pune în valoare această apă termală, aşa că a scris proiectul pe fonduri europene, l-a câştigat, iar în doi ani a ridicat fabrica de la zero, a dotat-o cu echipamente şi s-a pregătit pentru intrarea pe piaţă şi pentru dezvoltarea brandului. Investiţia totală s-a ridicat, după cum spune acesta, la 400.000 de euro, bani care au venit atât din fondurile europene, cât şi din surse proprii. Primele produse cu eticheta Beyus – apă termală din Transilvania, afirmă fondatorul, au ieşit pe poarta fabricii la jumătatea anului 2021, iar anul trecut a fost anul în care acestea au intrat propriu-zis în magazinele de retail şi în farmacii. Tot anul trecut, menţionează Cristian Ţucra, produsele Beyus – apă termală din Transilvania au ajuns şi peste graniţele ţării. „Am făcut un prim export în SUA şi mai multe livrări în Europa.”
În prezent, fabrica din Beiuş funcţionează cu aproximativ zece angajaţi. Spray-ul cu apă termală este primul produs dezvoltat sub brandul Beyus- apă termală din Transilvania. În acest an, spune antreprenorul, urmează o nouă rundă de finanţare pentru cercetare industrială, în vederea lansării unei game de produse care să compenseze proprietăţile apei termale, care va cuprinde creme, loţiuni şi seruri. „Încercăm să includem şi alte ingrediente care să aibă legătură cu zona de unde provine apa termală. Sunt foarte optimist pentru că departamentul de cercetare din cadrul Universităţii de Farmacie şi Medicină din Cluj este extrem de preocupat în a sprijini branduri româneşti din domeniul dermatocosmeticelor.”
Intrarea în magazinele de retail şi în farmacii a fost cea mai mare provocare, mai spune Cristian Ţucra, întrucât au existat anumite bariere pe care nu le anticipase. Anul acesta, el speră să existe o deschidere mai pronunţată din partea jucătorilor din zona farma şi din retail.
Produsele Beyus – apă termală din Transilvania se vând, totodată, şi direct din magazinul online propriu, cât şi prin alte platforme de e-shop.
Un flacon cu apă termală de 250 ml costă în acest moment 10 euro, iar unul de 50 ml are preţul de 4 euro.
Capacitatea maximă a unităţii de producţie din Beiuş este de jumătate de milion de flacoane cu spray pe an, însă în acest moment pe poarta fabricii ies anual circa 100.000 de flacoane.
Businessul este încă în plină dezvoltare, iar pe piaţa de dermatocosmetice din România există mult loc de creştere, crede fondatorul.
„Piaţa este în plină devoltare. Sunt prognoze pentru următorii 4-5 ani care arată o creştere de aproape 10% a pieţei dermocosmetice. Trebuie să promovăm producţia românească, brandurile româneşti. Consumatorul român trebuie să aibă acces la aceste produse”, a mai spus el.
Anul acesta, Cristian Ţucra speră ca businessul său să depăşească 400.000 de euro cifră de afaceri.
În mod natural, afirmă el, creşterea organică pe piaţa românească este extrem de importantă, însă, în egală măsură, încearcă să potenţeze şi dezvoltarea pe piaţa externă, în principal pe piaţa asiatică şi pe piaţa din SUA.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.