Ziua în care Facebook s-a oprit. Criza rețelelor sociale ne-a arătat cât de dependenți sunt de conectarea virtuală, la nivel personal și profesional

6 octombrie 2021  |  05:33  |  👁 396 Vizualizari


Fără mesaje pe WhastsApp, fără Facebook și Instagram mai bine de 6 ore. O seară fără principalele rețele de socializare a fost surpriza neașteptată care a creat panică. S-au pierdut foarte mulți bani prin blocarea interacțiunii online. Sunt afaceri care depind de aceste rețele, în timp ce alți utilizatori așteptau vești care nu au mai venit de la apropiați. Specialiștii în comunicare atrag atenția că totul este o lecție: a-ți pune „ouăle într-un singur coș” este alegerea greșită.

Puși în fața unei situații pe care nu au mai trăit-o, mulți utilizatori ai platformelor Facebook, Whatsapp și Instagram au constatat fără să vrea cât de dependenți sunt de conectarea virtuală.

Până ne-am dat seama ce se întâmplă, mulți dintre noi ne-am oprit și am repornit telefoanele, am încercat să verificăm dacă problema e legată de internet sau de propriile dispozitive.

S-au întrerupt toate conversațiile pe aceste platforme și unii dinte noi ne-am mutat activitatea pe cele care mai funcționau.

Robert Feraru, specialist în social media: „Glumele nu au întârziat să apară în mediul digital cu privire la ceea ce se întâmplă acolo și Twitter și LinkedIn s-au detașat ușor și au reușit să atragă oamenii.”

Pentru mai bine de 6 ore, întreaga activitatea a celor mai populare rețele de socializare a fost blocată la nivel global.

Sociologii explică acest comportament și nevoia noastră acută de conectare.  Mălina Voicu, sociolog, Institutul de Calitate a vieții: „Este măsura gradului de modernizare a lumii în care trăim. Fiecare epocă are modul ei de a comunica. E un comportament normal, însă trebui să abordăm lucrurile cu răbdare înțelegere înainte de a găsi soluțiile.”

Specialiștii  în marketing digital și comunicare vorbesc despre această criză ca despre un semnal de alarmă pentru cei care își bazează strategia de promovare doar pe rețelele sociale.

Cristina Norocel, specialist marketing şi branding: „Activele companiei sunt cele mai puternice, ce înțelegem prin asta? să ai un site, să ai un blog și să ]ți creezi tu baza ta de date. A fost o criză generală mai ales pentru cei care sunt în zona de E-commerce, cei care bagă bugete foarte mari pentru a vinde doar pe Facebook.”

Antoaneta Banu, specialist comunicare: „Criza de comunicare pe care ne-a produs- o aseară reţelele de socializare ne-a arătat o dată în plus că viața noastră e de fapt acolo mutată cu totul  şi  că toată sursa noastră de informare este doar acolo, în mediul online.”

După ce problema a fost rezolvată, Facebook a anunțat că „a fost modificată configurația routerelor care reglementează traficul de date între centrele de date ale companiei, a apărut o eroare și traficul a fost întrerupt”.

sursa: stiri.tvr.ro

Distribuie:

Ne puteti gasi si pe Facebook!

Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.