Companiile aeriene și aeroporturile din Europa nu au suficienți angajați pentru a face față numărului tot mai mare de călători. Astfel, și vacanțele sunt perturbate sau anulate în vestul Europei.
Pe măsură ce statele au început să renunțe la restricțiile impuse în pandemie, oamenii și-au reluat călătoriile. Însă, în ultimele zile, mii de turişti şi-au văzut vacanţele de Paşte perturbate sau chiar anulate, deoarece companiile aeriene şi aeroporturile nu au suficient personal pentru a face faţă cererii.
Asta după ce creșterea cazurilor de Covid-19 în Marea Britanie a provocat absenţe ale personalului companiilor aeriene şi aeroporturilor, care aveau deja probleme în a găsi personal după ce lucrătorii au părăsit industria în timpul pandemiei.
Transportatorul low-cost easyJet este unul dintre cei mai afectaţi. Compania a anulat marți aproximativ 60 de zboruri în Marea Britanie și anunță că se așteaptă la un număr similar de anulări în zilele următoare. Asta după ce în weekend transportatorul a anulat peste 200 de curse, iar luni alte 62.
Consultanții din turism spun că ar fi nevoie să treacă cel puţin două – trei luni pentru a depăși situația dificilă, care a fost creată de lipsa personalului, creșterea cazurilor de Covid-19 şi întârzierile în aprobarea permiselor de securitate pentru angajații aeroporturilor şi companiilor aeriene.
Cazul EasyJet nu este însă singular. British Airways a anulat 662 de zboruri săptămâna trecută, arată firma de consultanță Cirium, dar acestea includ și cursele pe distanţe lungi suspendate din cauza sancţiunilor şi restricţiilor, precum cele spre Rusia şi părţile din Asia afectate de Covid-19. Compania a refuzat însă să ofere detalii despre zborurile anulate din alte motive, dar un purtător de cuvânt a declarat că numărul zborurilor anulate în ultimele zile din cauza îmbolnăvirii personalului este de cel mult zece.
Acesta a arătat însă că ritmul lent în care se fac verificările obligatorii pentru personalul nou angajat a întârziat creșterea numărului de zboruri până la vară. În aceste condiții, compania şi-a redus deja creşterea planificată a serviciilor cu aproximativ 20 de zboruri pe zi până la sfârşitul lunii mai.
Lipsa de personal este o problemă atât în aer, cât și la sol.
Marți, cozile de la Aeroportul Manchester, al treilea cel mai aglomerat din Marea Britanie după Heathrow şi Gatwick din Londra, au fost atât de mari încât au ieșit din terminal, iar pasagerii s-au plâns că au așteptat ore întregi la caruselul de bagaje. Reprezentanții aeroportului au arătat că pe măsură ce activitatea continuă să se redreseze după pandemie și numărul de pasageri crește, cozile de securitate pot fi uneori mai lungi decât de obicei.
Asociaţia Operatorilor de Aeroporturi din Marea Britanie a declarat că membrii săi îşi sporesc personalul cât mai rapid posibil. Dar combinația creată de concurența mare de pe piața forței de muncă, întârzierile în acordarea permiselor de securitate pentru noii angajați și pentru cei care se reîntorc la lucru, precum și absențele legate de coronavirus ar putea pune sub presiune unele aeroporturi.
Totodată, Aeroportul din Dublin a avertizat pasagerii că vor fi cozi lungi în următoarele săptămâni, pe măsură ce își reia operațiunile la capacitate maximă, angajează și pregătește personalul de securitate.
Ryanair, cel mai mare transportator low-cost din Europa, al cărui număr de pasageri a depășit luna trecută nivelul de dinainte de pandemie, a cerut guvernului irlandez să folosească armata pentru a putea face față întârzierilor, pe fondul temerilor cu privire la impactul perioadei sărbătorilor de Paște asupra operațiunilor sale.
La rândul său, cel mai mare operator aeroportuar din Germania, Fraport, a avertizat pasagerii cu privire la întârzierile de Paște. Grupul, ce deține facilități în nouă țări și operează aeroportul din Frankfurt, a recrutat deja trei sute de angajați în primul trimestrul al anului și își propune să angajeze o mie în acest an.
Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene estima la începutul anului că traficul de pasageri va ajunge în acest an până la 90 la sută din nivelul din 2019. Asta după ce anul trecut companiile aeriene din Europa au înregistrat pierderi de 18,5 miliarde de euro, în condițiile în care numărul de pasageri a fost cu 1,5 miliarde mai mic decât înainte de pandemie, iar numărul zborurilor a fost cu aproximativ 70 la sută mai redus.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.