Mașinile electrice, cunoscute și sub numele de vehicule electrice alimentate cu baterie (BEV), au de obicei o autonomie de până la 350 de kilometri cu o singură încărcare.
După ce bateria se consumă, poate fi reîncărcată până la 80% în câteva ore sau chiar în jumătate de oră pentru unele modele de performanță. Deși, desigur, acest lucru depinde și de sursa de alimentare disponibilă a prizei de încărcare, potrivit Euronews.
Așa s-ar părea, deoarece motoarele cu baterie ale BEV-urilor sunt de fapt proiectate pentru a supraviețui durata de viață utilă a vehiculului în sine.
În prezent, aproximativ 80% din durata de viață a bateriilor este de 12 până la 15 ani. Și acest număr crește constant și poate chiar crește până la 20 de ani în viitorul apropiat.
În același mod în care ați aborda achiziționarea unui vehicul alimentat cu combustibil la mâna a doua, veți avea în continuare nevoie de experți tehnici pentru a evalua durata probabilă de viață rămasă a mașinii pentru a vă oferi o estimare de preț fiabilă.
Pentru bateriile moderne, există software analitic sofisticat disponibil care poate produce această estimare.
Viitorul pașaport al bateriei UE va conține toate informațiile relevante pentru a oferi o estimare a duratei de viață a bateriei cu un efort minim. Pe termen mediu, va fi și mai ușor, mai ieftin și mai fiabil să cumpărați mașini electrice second-hand decât mașini obișnuite cu ardere.
Cheltuielile diferă mult în funcție de condițiile locale de cost, dar vehiculele electrice sunt întotdeauna mai ieftin de rulat astăzi decât vehiculele obișnuite alimentate cu combustibil. Costurile cu combustibilul sunt întotdeauna temperamentale, în timp ce costurile cu electricitatea sunt mai stabile.
De asemenea, în multe țări din UE, puteți primi subvenții și scutiri la anumite taxe dacă cumpărați un vehicul electric, reducând costurile totale.
Începând cu 2020, orice proprietar de vehicul electric în UE este eligibil să participe la schema de credite de carbon pentru a contribui și la îmbunătățirea standardelor de emisii. Acest lucru vă poate economisi între 250-550 EUR pe an.
Da, nu numai pentru că tehnologia bateriilor progresează dramatic – o scădere a costurilor cu aproximativ 50% este probabilă până în 2030 – ci și pentru că vehiculele electrice sunt mai ușor de construit. Au nevoie de mult mai puține piese mobile.
În consecință, costurile de producție ar putea scădea între 20 și 40% până în 2030, iar mașinile vor fi mai ieftine de condus și de construit decât sunt în prezent.
Privind la Tesla, s-ar părea că vehiculele electrice sunt mai sigure decât vehicolele clasice. Telsa s-a clasat în mod constant drept cea mai sigură mașină în testele de impact, deoarece bateria este incredibil de stabilă.
În mod similar, vremea pare să nu aibă un impact mai mare asupra funcționalității vehiculelor electrice decât asupra mașinilor pe benzină. Norvegia are cele mai multe vehicule electrice pe cap de locuitor, așa că, evident, frigul extrem al țării nu le-a afectat suficient pentru a descuraja oamenii.
În cazuri de vreme extremă, vehiculele electrice sunt, în mod ironic, mai sigur de condus decât ICEV-urile. Acest lucru se datorează faptului că sistemul electric este complet etanșat la cel mai înalt standard. BEV-urile nu necesită admisie de aer, cum ar fi motoarele cu ardere internă. Pot trece prin apă extrem de adâncă fără a o polua cu ulei, deoarece nu există același risc de scurgere.
sursa -DCNEWS https://www.dcnews.ro/vrei-sa-iti-cumperi-o-masina-electrica-lucruri-pe-care-ar-trebui-sa-le-stii_863828.html
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.