20 decembrie 2020 | 16:28 | 👁 381 Vizualizari
Vaccinarea împotriva noului coronavirus, văzută de cei mai mulți drept o șansă de a stopa, cât mai repede cu putință, problemele generate de COVID-19 la nivel mondial, vine ”la pachet” cu destule nelămuriri, care așteaptă răspunsuri de la specialiști.
Lesne de înțeles, în așteptarea primei tranșe simbolice de 10.000 de doze de vaccin antiCovid care urmează să ajungă, până la finele anului în România, moment care va marca începutul campaniei de vaccinare și la nivel național, la fel cum s-a întâmplat deja în Marea Britanie, Statele Unite și, recent, în Israel, nu sunt puțini românii care au întrebări despre această procedură de imunizare.
Ca urmare, se pune accent pe importanța laturii comunicării pe această temă. O spune și prof. univ. doctor Alina Bârgăoanu, decan al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA).
”Ceea ce se întâmplă în România este conectat (…) cu ceea ce se întâmplă în SUA și în Uniunea Europeană. (…) În această perioadă este foarte mare nevoie de comunicare, (…) de informare, este foarte mare nevoie de dialog, de conversație, (…) de comunicare empatică. (…) Aș fixa ca obiectiv prioritar în această perioadă să ascultăm foarte mult părerile oamenilor, preocupările lor, pentru că eu cred că putem fi de acord că există o stare de neliniște, de întrebare, de preocupare în legătură cu acest vaccin”, a explicat Bârgăoanu, într-o intervenție la Știrile ProTV.
Importanța deciziei
Specialistul a adus în discuție faptul că, la nivel de informare, există o platformă națională de informare cu privire la campania de vaccinare, dar și că a fost lansată și pagina de Facebook a Comitetului național care se ocupă de vaccinare.
Alina Bârgăoanu a adus, totodată în discuție importanța ca fiecare dintre noi să își rezerve timp pentru a se informa, având în vedere, practic, faptul că ”decizia cu privire la vaccinare este importantă pentru noi, pentru familiile noastre, pentru comunitatea căreia îi aparținem”. ”Aș zice că ar trebui ar trebui ca această decizie să fie luată pe îndelete, în urma consultării informațiilor credibile și în urma dialogului (…) cu cei care sunt de strictă specialitate în ceea ce privește vaccinarea”, a punctat reprezentantul SNSPA.
Accent pe empatie
Nu în ultimul rând, profesorul dă de înțeles că orice întrebare pe acest subiect este, până la urmă, de înțeles, dar că, totodată, e esențial ca lămuririle să fie căutate doar de la specialiști.
”Sper să reușim ca această campanie să fie dominată de această idee de empatie, de înțelegere, de dialog. (…) Toate întrebările în legătură cu vaccinarea sunt legitime, pe picior de egalitate, oricât de exotice ni s-ar părea -poate- anumite preocupări, anumite întrebări. (…) După părerea mea de expert, răspunsurile la aceste întrebări ar trebui să vină de la oamenii de strictă specialitate”, consideră Bârgăoanu.
Ce spuneau Ciucă și Tătaru despre comunicarea pe acestă temă
În ședința de Guvern din 17 decembrie, ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, făcea la rândul său referire, în contextul primei tranșse de vaccin așteptate în România, la această latură comunicațională. ”Cele 10.000 de doze vor fi distribuite către spitalele de boli infecţioase, cele care au fost în prima linie și vor fi ultimele care vor ieşi din această luptă. La nivelul Comitetului Naţional pentru coordonarea activităţilor de vaccinare împotriva COVID-19, se lucrează, în aceste momente, la etapa de comunicare, comunicarea care se face la nivel de fiecare grupare populaţională.
Începem cu corpul medical, sunt în acest moment în desfăşurare acele conferinţe online, cu tot ce înseamnă corp medical, pentru a avea şi suportul lor în această activitate, pentru a înţelege, în cel mai simplu mod, ce înseamnă vaccinarea, ce înseamnă efecte secundare, ce înseamnă imunizare şi când vom putea vorbi de o imunizare la nivel populaţional”, preciza Tătaru.
Ca urmare a celor anunțate de ministrul Sănătății, premierul interimar Nicolae Ciucă a fost auzit spunând: ”Aş dori să mă opresc asupra unui aspect care este cât se poate de relevant şi asupra căruia cu toţii am căzut de acord că trebuie să ne concentrăm şi să găsim soluţiile cele mai fezabile. Este vorba de comunicare, pentru că succesul acestei campanii va depinde, într-o foarte mare măsură, de modul în care vom comunica şi de modul în care, aşa cum spunea cineva ieri, vom reuşi să ducem mesajul la cel care stă în faţa porţii sau pe o bancă în parc, să înţeleagă şi să aibă toate informaţiile necesare să poată să ia această decizie”.
Ne puteti gasi si pe Facebook!
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.