Sondaj: Cât cheltuie românii de sărbători pe haine, accesorii și parfumuri?

Românii au furat startul cumpărăturilor de sărbători, epuizând, deja, stocurile multor magazine. Interesați să achiziționeze cadouri pentru toți cei dragi, aceștia se abțin cu greu să respecte limitele bugetului dedicat cumpărăturilor, depășindu-l în cele mai multe dintre cazuri.
Totuși, unii experți sugerează că practica nu este atât de “neortodoxă”, în măsura în care este de preferat să oferi un cadou practic, ce va încânta beneficiarul prin utilitate și estetică, în cazul hainelor, dar și calitate și persistență, în cazul parfumurilor pentru el sau ea.
Potrivit unui studiu desfășurat de Infoparfum.ro, portalul dedicat pasionaților de parfumuri, 80% dintre cei care accesează astfel de site-uri sunt pasibili să ofere cadou ceva ce și-ar dori pentru ei înșiși, adică un parfum de marcă, în detrimentul oricărui alt bun.
La polul opus, pasionații de fashion sunt pasibili să ofere cadou articole vestimentare. De pildă, domnii preferă să ofere cadou rochii, blănuri, genți și chiar pantofi, în timp ce doamnele nu se dezic de sacouri, cămăși și pulovere cu imprimeuri haioase de sezon.
În medie, bugetul românilor pentru cadouri poate varia între 500 – 4.000 Ron.

Destinațiile cumpărăturilor sunt magazinele online
Cutumele sociale i-au educat pe români în spiritul darurilor practice, astfel că 75% dintre cei care accesează magazinele online în căutare de cadouri aleg daruri personalizate. Spre exemplu, parfumurile de damă sunt alese în funcție de sezon, de preferințe (dulci, gurmande, fresh, spicy), dar și buget.
Totuși, intensitatea, persistența și caracterul unui parfum de calitate pot surclasa în multe dintre cazuri utilitatea unui articol decorativ sau al oricărui alt cadou. Mai mult decât atât, în intervalul 2013 – 2017, importante branduri de parfumuri și-au deschis francize în România, astfel că accesul la esențe fine este facilitat, acum, de site-urile de profil.
Românii alocă pentru ținuta trendy până la 1.500 Ron
Doamnele și domnii pun un preț deosebit pe ținuta de sărbători, alegând să poarte întotdeauna cel puțin un articol într-o nuanță intensă, de obicei roșu. Tradiție sau nu, aceasta pare să fie alegerea a peste o jumătate dintre cei care își găsesc inspirația pe Blair.ro, acolo unde iau contact cu cele mai bune recomandări despre modă și alegerile vestimentare în trend.
Potrivit editorilor portalului, “domnii își compun ținutele în funcție de alegerea vestimentară a partenerelor, în timp ce acestea nu pun mult preț pe completare și aleg ținute extreme: ori classy, ori rebele”, ceea ce demonstrează că ținuta românilor trebuie să fie impecabilă de sărbători, indiferent de cost.
Parfumurile completează ținutele de sărbători


Pe lângă bugetele alocate ținutelor și, înainte de toate, mesei de sărbători, românii nu uită de etichetă. Astfel, cei care optează pentru locații exclusiviste de sărbători și vor întâmpina noul an la un restaurant de lux, spre exemplu, aleg să își completeze ținutele cu un parfum de iarnă, de obicei în tonuri lemnoase și cu o structură minimalistă.
În topul preferințelor acestora se numără parfumurile unisex, cunoscute pentru caracterul lor spicy și uscat, îndeosebi cele by Tom Ford și Montale. În mod evident, Lancome La Vie Est Belle, Yves Saint Laurent Black Opium sau clasicul parfum Mugler Alien au devenit bestseller-uri incontestabile, cererile pentru acestea fiind cu 20% mai mari în preajma sărbătorilor.
Pe ce se mai duc banii românilor de sărbători?


Pe lângă haine și parfumuri, românii sunt și mari amatori de bijuterii, genți și ceasuri. An de an, Infoceas.ro le pune la dispoziție selecții ale celor mai trendy ceasuri din magazinele online, pentru a le facilita procesul de achiziție și a-i ajuta să profite de cele mai bune oferte. “Știm că e o perioada aglomerată, așa că dorim să le fim alături celor care își doresc să facă cele mai frumoase cadouri, fie că dăruiesc un ceas de damă sau unul bărbătesc.”
Lista cumpărăturilor de sărbători se încheie cu articole uzuale, de tipul celor decorative, de menaj sau de gătit, acestea fiind alegerea publicului cu vârsta cuprinsă între 40 – 60 de ani. Se mai adaugă listei și articole pentru animalele de companie, dar și jucării, cărți sau produse de makeup.
Sărbătorile înseamnă, fără doar și poate, bucurie, dar și cheltuială. Românii își lasă economiile în magazinele care comercializează haine și parfumuri lansate sub egida brandurilor cu renume internațional, totul pentru a aduce zâmbetul pe chipul celor dragi. În medie, aceștia alocă în jur de 700 de Ron cadourilor de sărbători, limita maximă putând ajunge și la 7.000 sau chiar mai mult, în funcție de venituri. Din fericire, portalurile de fashion și beauty vă oferă în această perioadă cele mai bune sugestii de achiziție, pentru a profita de discounturile practicate de magazine.

Related posts

Leave a Comment

sixteen − six =