Soarta transportatorilor români decisă pe 10 ianuarie 2019 la Parlamentul European, unde va avea loc și un protest autorizat!

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) organizează alături de asociațiile membre IRU din țările est-europene și alte țări afectate de măsurile conținute de Pachetul Mobilitate 1 bazate pe propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, un protest autorizat în fața Parlamentului European care va decide pe 10.01.2019 și soarta transportatorilor rutieri români.

Transportatorii români sunt chemați să se alăture protestului pentru stoparea adoptării Pachetului Mobilitate 1.

UNTRR informează că permisul pentru protest în orașul Bruxelles este așteptat pe 27 decembrie 2018. Cererea de protest este depusă pentru data de 10 ianuarie 2019, pentru 10 autocamioane și 600 de persoane care vor protesta în Piața Luxemburg (în fața Parlamentului European).

După mai multe întâlniri cu autoritățile competente de la Bruxelles, reprezentanții transportatorilor sunt încrezători că le va fi acordat permisul de protest, deși sunt încă posibile schimbări datorate ultimelor evenimente de la Strasbourg, Paris și Bruxelles care vizează securitatea cetățenilor și măsurile de ordine publică speciale.

Totodată, reprezentanții transportatorilor negociază autorizarea unei procesiuni de 120 de camioane pe centura Bruxelles care însă va fi mult mai dificil de obținut, având în vedere complexitatea efectelor și implicarea mai multor autorități competente din regiuni diferite, acest răspuns oficial al autorităților belgiene fiind așteptat până în data de 06 ianuarie 2019.

Parlamentul European va decide pe 10.01.2019 soarta transportatorilor români.

În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară PE din 14 – 17.01.2019.

Pachetul mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 și cuprinde propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum:

– propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere,

– propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști,

– propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

Aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.

Restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de “răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă!

Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în afara cabinei autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE

Întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum.

Obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.

Propunerile cuprinse în Pachetul Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați prin măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra in procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Related posts

Leave a Comment

eleven − 4 =