Sezonul dietelor periculoase. Sfatul specialiștilor pentru a slăbi în mod sănătos

Vara poate fi considerat sezonul dietelor periculoase. Româncele sunt dispuse să facă orice să obţină o talie de viespe. Astfel, fără prea multe informaţii, ţin tot felul de diete găsite pe internet sau caută diferite programe fitness tot în mediul online. Specialiştii spun că acestea pot avea urmări grave şi de lungă durată asupra sănătaţii.

 

Anul trecut, Andreea, din dorinţa de a scăpa de câteva kilograme pentru a se pregăti de vară, a început să ţină o dietă drastică. Rezultatul a fost exact opusul a ceea ce şi-a dorit.

Andreea Beatrice – 32 de ani: Am început acum ceva timp cu o dietă, mai puţină mâncare şi mai multă apă, dar rezultatele nu au fost aşa de satisfăcătoare. După o perioadă, pentru că organismul trebuie să şi mânânce în cele din urmă, am început să vedem efectele negative. Slăbeşti relativ repede, dar după la fel de repede te şi îngraşi.

Vara aceasta, atât dieta, cât şi cele trei antrenamente săptămânale îi sunt atent supravegheate de specialişti.

Andreea: Acum, având un ritm de viaţă controlat, ce am învăţat aici e că poţi să mânănci.

Dieta trebuie să fie personalizată, în funcţie de nevoile fiecărui om, spun experţii, altfel urmările pot fi grave.

Cristi Strava – tehnician nutriţionist: Cel mai frecvent alimentaţia influenţează diabetul, nivelul glicemic din sânge, stările de oboseală, greaţă, probleme cu stomacul, gastrită, ulcer. Acestea, bineînţeles, apar pe termen lung şi mulţi nu le pun în seama dietelor pentru că ele nu apar imediat.

La fel este şi în cazul antrenamentelor.

Adela Nicoleta Matei – antrenor fitness: O tehnică foarte corectă ajută de 10 ori mai mult acel corp. Sunt foarte multe exerciţii luate de pe internet şi sunt făcute foarte prost. Toţi vor aici şi acum şi nu o să-i ajute. Intervine partea de supraantrenament, ceea ce însemnă foarte mult stres pe articulaţii, se poate ajunge chiar la rupturi musculare.

Recomandarea experţilor este ca atât dieta, cât şi antrenamtele să fie începute înainte de sezonul de vară.

Iata ce diete sunt de evitat:

Dieta Mono

Această cură are câteva reguli simple: trebuie să consumi un singur aliment pe zi, o perioadă de timp. Poţi personaliza dieta, adică poţi alege să consumi doar fructe, doar legume ori, de exemplu, carne slabă, timp de o săptămână. Rezultatul: după şapte zile poţi observa până la trei-patru kilograme date jos. Se crede că mâncatul unui singur aliment pe zi ajută digestia. Studiile contrazic această supoziţie.

De ce să o eviţi

Genul acesta de dietă este saracă în calorii, dar şi în nutrienţi. Astfel, apar carenţele de vitamine şi minerale şi corpul devine vulnerabil la îmbolnăviri.

Dieta proteică

Celebra cura de slăbire Atkins se bazează pe un consum mare de produse alimentare bogate în proteine. Inventatorii acestei diete credeau că ne îngrăşăm pentru că mâncăm o cantitate mare de carbohidraţi şi amidon. Prin urmare, ca să ţii această dietă trebuie să te axezi pe consumul de carne şi să eviţi pastele, pâinea, dulciurile.

De ce dăunează organismului

Pe lângă faptul că determină apariţia deficitelor de vitamine şi minerale, cauzate de reducerea sau de absenţa legumelor şi fructelor, un consum mare de carne favorizează tulburările digestive. Deseori, se recomandă administrarea medicamentelor laxative sau a ceaiurilor cu acest efect în timpul dietei, dar şi după.

Dieta fără grăsimi

Caracterizată prin evitarea produselor care conţin grăsimi, precum nuci, peşte, carne, lactate şi uleiuri, şi consumul de legume si fructe, dieta fără grăsimi te poate scăpa chiar de patru kilograme într-o săptămână.

De ce să o eviţi

Până la un punct, e bine să reduci cantitatea de grăsimi din alimentaţie. Însă nu trebuie să exagerezi, pentru că scade şi nivelul de colesterol “bun”, care protejează sănătatea inimii.

Cura de slăbire Expres

Cei mai mulţi o ţin înainte de o vacanţă sau de un eveniment, de exemplu, o nuntă sau un botez, unde trebuie să fie în formă. Această dietă, care nu trebuie să dureze mai mult de cinci zile, se bazează pe o reducere drastică a numărului de calorii. Cu cât mănânci mai puţin, cu atât mai bine.

De ce trebuie evitată

Infometarea, pentru că despre asta vorbim, duce la apariţia durerilor de cap, a oboselii şi a altor probleme de sănătate. În plus, la finalul dietei eşti în pericol sa fii o noua victimă a efectului Yo-yo, adică să se întoarcă kilogramele pierdute, însoţite de unele noi, bonus.

 

Sursa: digi24.ro

clicksanatate.ro

Related posts

Leave a Comment

four × five =