Pandemia de coronavirus, care a afectat teribil și Statele Unite, a dus la creșterea cererii de roboți care ar putea lucra în magazine. Înmulțirea infectărilor și restricțiile au provocat închiderea multor magazine sau companii.
Oamenii de afaceri speră că folosirea roboților va reduce costurile de funcționare și va limita extinderea epidemiei. Există, însă, și reversul medaliei: ar putea crește rata șomajului în condițiile în care multe locuri de muncă au fost desființate. Chiar înainte de izbucnirea pandemiei COVID 19 unii comercianți au început să folosească roboți care, discret și sigur, inventariază stocurile. Unul dintre ei este Tally creat de o firmă din Sân Francisco.
Brad Bogolea, fondator Simbe Robotics: Tally este un robot complet autonom care a fost proiectat că să îi ajute pe comercianți să facă inventarul mărfurilor. Misiunea să este să ne ajute să ne asigurăm că produsele noastre sunt așezate în locurile potrivite și prețurile sunt corecte.
Ideea a prins foarte repede și roboți similari au ajuns în diferite magazine din orașele americane. Firmele care proiectează, construiesc și vând muncitori non-umani veniți parcă din filmele science-fiction încearcă să-i liniștească pe cei care se tem de creșterea șomajului.
Phil Duffy, vicepreședinte Brain Corp: Nu încercam să înlocuim oamenii iar companiile care încearcă așa ceva eșuează deseori deoarece oamenii sunt foarte flexibili și pot îndeplini diverse sarcini. Noi oferim un instrument avansat care le permite să se concentreze asupra unor acțiuni de nivel ridicat pe care roboții nu le pot îndeplini.
O companie americană a vândut până acum 10.000 de roboți. Au apărut mașini care curăță podele fără a lovi clienții sau personalul. Este o operațiune care durează câteva ore, în funcție de suprafață clădirii. Succesul a dus la investiții suplimentare și la utilizarea noilor tehnologii în lanțurile de supermarketuri, în aeroporturi sau școli.
sursa: stiri.tvr.ro
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.