Podul peste Dunăre de la Brăila primește finanțare europeană nerambursabilă de 363 de milioane de euro. Termen de finalizare: 2023

Circa 363 de milioane de euro din cadrul Fondului European de Dezvoltare Regională (FEDR) au fost aprobați pentru realizarea Podului peste Dunăre de la Brăila și a unei rețele de noi drumuri de circa 23 de km în zonă, anunță Comisia Europeană. Contractul de circa 433 milioane de euro pentru realizarea podului a fost semnat la început de 2018, iar lucrările efective au început în acest an. Podul va avea o lungime de circa 2 kilometri, iar termenul de execuție este de trei ani.

Johannes Hahn, comisarul pentru politica europeană de vecinătate și negocieri privind extinderea și politica regională, a declarat: „Acest proiect finanțat de UE va îmbunătăți în mod clar calitatea vieții în regiune, prin trasee rutiere mai scurte și mai sigure. Prin conexiuni mai simple către Moldova și către Ucraina, proiectul de coeziune va contribui și la intensificarea relațiilor UE cu vecinii săi.”

Acest proiect, care face parte din rețeaua transeuropeană de transport, va îmbunătăți legătura dintre nordul țării, orașul Tulcea, Delta Dunării și portul Constanța din sud. În prezent, conexiunea se poate face numai prin podul Giurgeni-Vadul Oii (aflat la 88 km la sud de Brăila) sau cu feribotul de la Brăila și Galați. De obicei, traversarea cu feribotul este închisă iarna și primăvara, din cauza înghețului, a ceții sau a furtunilor. Noul pod va oferi o alternativă mai rapidă, durata traseului scăzând cu aproximativ 50 de minute. Proiectul ar trebui finalizat până la sfârșitul anului 2023, anunță Comisia Europeană.

Catalogată drept „cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani”, Podul de la Brăila a fost contractat în ianuarie 2018 cu asocierea italo-japoneza Astaldi – IHI pentru circa 433 milioane de euro. Lucrările în teren au început efectiv în prima parte din 2019.

 

Proiectul vizează nu doar construcția podului propriu-zis, lung de aproape 2 km, ci și realizarea infrastructurii adiacente, drumuri cu o lungime totală de 23,413 km. Contractul prevede 18 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

 

 

Podul suspendat peste Dunare va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.

Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunarii, astfel încat să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat.

Lătimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcatuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lătime fiecare, 4 benzi de încadrare de cate 0,5 m lătime, două acostamente de 1,50 m lațime și o zona mediană cu lățimea de 3,00 m.

La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având de cate 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranti verticali de legatură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.

 

În Studiul de Fezabilitate revizuit în 2016, pe baza căruia a fost lansată licitația și, mai apoi, contractat proiectul, sunt publicate randări și schițe despre cum ar putea să arate Podul de la Brăila:

 

Related posts

Leave a Comment

11 − 1 =