Orele ideale pentru sport, sex, somn și studiu

Mâncăm bine la 7.30, învăţăm eficient între 10.00 şi 12.00 și ne bucurăm cu adevărat de delicatese între 17 și 18. Cronobiologia ne învaţă cum să profităm de ritmul corpului uman.

Doctorii spun că ne putem planifica multe dintre activităţile zilnice cu ajutorul cronobiologiei. Astfel, putem identifica momentele ideale pentru studiu, somn sau activităţi fizice. GreatNews a împărţit ceasul în patru intervale şi, cu ajutorul studiilor Asociaţiei de Cronobiologie şi Cronoterapie din SUA, vă oferă un model de planificare.

Ce e cronobiologia

Cronobiologia studiază ritmurile circadiene (termen preluat din latină, de la circa – aproximativ şi diem – zi). Aceste ritmuri definesc schimbările fizice, mentale şi comportamentale din corp, care urmează un ciclu de 24 de ore.

Responsabile de schimbări sunt ceasurile biologice, grupuri de molecule în interacţiune, din plămâni, ficat, pancreas, splină, piele, esofag şi timus. Orologiile mici sunt sincronizate de un „ceas de control” din creier – un grup de celule nervoase din vecinătatea zonei unde nervii optici se încrucişează.

În funcţie de lumina primită de ochi, ceasul de control poate hotărî sporirea cantităţii de melatonină, hormonul somnolenţei. Tot în funcţie de oră se activează şi secreţia hormonului fericirii, care oferă o stare de spirit bună. Chiar şi secreţia de testosteron are ora sa, 9.00 dimineaţa.

Citiți continuarea materialului pe GreatNews.ro

Related posts

Leave a Comment

nineteen − six =