Emoțiile ascunse în spatele țigărilor. Exercițiile care îți dezvață creierul de fumat

Sunt furios – aprind o ţigară. Mi-e frică – aprind o ţigară. Ţigara o să mă ajute. Nu va ajuta , dar creierul învaţă că, data viitoare când simte aceste emoţii, cere o ţigară.

Din cauza acestei relaţii învăţate e atât de grea renunţarea la fumat. Aşa că terapia anti-fumat doar încearcă să o demonteze.

Vreţi să renunţi la fumat şi nu reuşiţi?

De vina ar putea fi prezenta episoadelor de anxietate, care scad dramatic şansele de reuşită, indiferent de terapia anti fumat aleasa.

De aceea, consilierea psihologică trebuie să fie primul pas în această luptă.

Bogdana Bursuc, psiholog: ”Fumatul răspunde unor nevoi emoţionale pe care noi le avem,  de exemplu sunt plicitisit, trebuie să fac ceva şi ce fac îmi aprind o ţigară  şi ce învăţ – dacă data viitoare sunt plictisit, fumez. Persoana care fumează scurtcircuitează starea şi, în  loc să numească emotia: sunt stresat, furios, mi-e frică,  numeşte solutia- vreau o ţigară”. 

Înainte să vă lăsaţi de fumat, psihologii au o soluţie. Când apare o emoţie – sunt furios, mi-e frică – numiţi-o. Ce pot să fac?

Acest exerciţiu e valabil înainte să întindeţi mâna după o ţigară.
În cazul anxietăţii, ajutorul specializat este esenţial. Atât ca să gestionaţi frică, cât şi în renunţarea la fumat.

Aflăm o altă soluţie înainte de renunţarea la ţigări, de data asta de la medicul pneumolog.

Magdalena Ciobanu, medic primar pneumolog: ”Să încerce să nu fumeze o zi, să aibă ţigări la îndemână, dar făcându-şi un mic plan – ce să fac dimineaţa, după ce mănânc, când te enervezi – momente care cer o ţigară”.

Aceste exerciţii şi ajutorul psihologului sunt esenţiale înainte de renunţarea la fumat. Abia apoi puteţi să primiţi medicament care inhibă centrii nicotinei. Odată inhibaţi, puteţi să fumaţi, dar o ţigară o să vi de pară dezgustătoare.

 

Sursa: csid.ro

Related posts

Leave a Comment

one × 5 =