Elev depunctat de învățătorul certat cu Limba Română! Vezi reacția ministrului Educației!

Ionel Tarnoveski, autorul unui blog culinar, a scris într-o postare pe pagina sa de Facebook că fiul său a primit la școală calificativul “suficient” pe nedrept. Învățătorul i-ar fi acordat acest calificativ copilului pentru că acesta a scris într-o propoziție “patinoar” și a despărțit cuvântul “derdeluș” în două silabe, deși nu era nicio greșeală în textul scris de copil.

David a ajuns acasă și s-a dus direct la dex-ul cel mare și greu (nu ăla on-line), pe care-l răsfoim de multe ori, la partidele de Scrabble – m-a întrebat: Tati, eu unde am greșit, nu înțeleg?

Ce să-i răspund, domnule învățător, de la clasa a II-a B ?

Am încercat totuși să-mi lămuresc copilul, că trăim într-o țară în care ne dorim și luptăm zi de zi, “să apună pe vecie acest sUare întunecos cu tot cu patinUarele ce ne scufundă, încet încet, într-un neant”…, a scris Ionel Tarnoveski.

Părinții ar fi mers să stea de vorbă cu învățătorul, însă acesta ar refuzat să își recunoască vina, chiar și atunci când mama copilului, Mădălina Tarnoveski, i-a dovedit că a greșit.

“Am fost astăzi “în vizită” la domnul învățător. I-am expus problema, iar dânsul m-a invitat ironic să consult dicționarul. Să râd sau să plâng? Mă așteptam la o așa replică din partea dumnealui, așa că i-am arătat și fotografii din dicționar. Moment în care a început să se fâstâcească. Nu mi-a dat o explicație. Fie era momentul în care avea o revelație, fie mă credea pe mine “o cauză pierdută”, a afirmat aceasta.

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat marţi că învăţătorul din Iaşi, care a corectat cuvântul scris corect de un copil, va fi trimis într-un program de evaluare, iar directorul şcolii va avea rolul de a rezolva punctual situaţia.

,,Am văzut. Regret nespus şi o să mă interesez ce caută doamna aceea învăţătoare sau ce o fi domnia sa, care corectează scrisul corect al unui copil. M-a revoltat şi pe mine”, a afirmat Ecaterina Andronescu, la Parlament, întrebată dacă ştie despre lucrarea corectată greşit de învăţătorul unui copil din Iaşi şi postată pe Facebook de părinţii acestuia.

Ea a spus că învăţătorul ar trebui trimis într-un program de evaluare pentru a vedea dacă mai poate rămâne la catedră.

“Să o trimitem pe doamna într-un program de evaluare, să vedem dacă mai poate rămâne la catedră, dacă ştie să scrie corect româneşte sau nu, acest lucru aş vreau eu să o întreb, şi să aflu ce a făcut directorul când a văzut acest lucru. (…) Să vedem după evaluare ce rezultă. Lăsaţi-mă să fac evaluarea, nu e un subiect care se închide aici. Eu sunt preocupată de faptul că încrederea în şcoala românească nu e la cotele normale pentru ca părinţii să fie convinşi că îşi trimit la şcoală copiii către profesori de la care au ce învăţa. Situaţia de acolo să o rezolvăm punctual şi să nu îi omorâm pe ceilalţi. (…) Primul lucru ca să îţi recunoşti un derapaj este să îţi recunoşti greşeala. (…) Aş pleda pentru rolul pe care directorul îl are în rezolvarea punctuală, în rezolvarea unor asemenea situaţii. Eu nu cred că directorul nu ştia cum scria acest domn învăţător şi de aceea nu am cum să mă uit cu ochii larg deschişi şi senini şi la directorul şcolii”, a precizat ministrul Educaţiei, citat de Agerpres.

Related posts

Leave a Comment

nine + 19 =