Românii care plătesc cash cumpărăturile făcute online vor fi monitorizaţi de ANAF. Este modalitatea prin care statul vrea să urmărească şi să identifice beneficiarii reali care nu plătesc taxele și impozitele de pe urma tranzacţiilor făcute. Lunar, firmele de curierat trebuie să raporteze cine şi de unde şi-a comadat online şi a plătit cash. Toate aceste date vor fi păstrate de de ANAF timp de 5 ani.
Românii comandă online, dar preferă să plătească cash.
Plata online nu le oferă românilor sentimentul de control, aşa cum o face contactul direct cu banii.
De spaima de tehnologie și preferința pentru banii cash profită și unele firme, dar şi persoane fizice care fac comerț online, dar nu platesc taxe.
Firmele de curierat vor trebui să raporteze către ANAF toate informaţiile care se regăsesc pe colet. Şi anume, datele de identificare ale magazinului sau ale persoanei fizice de la care am comandat online. Adresa de livrare, dar şi cea de expediere şi mai ales contravaloarea bunului livrat.
Aceste informaţii vor fi păstrate de Fisc timp de 5 ani, apoi vor fi şterse automat.
Fiscul dă asigurări că datele vor fi folosite doar în scopul controlului circulaţiei banilor şi că românilor le vor fi respectate dreptul la viaţa privată şi secretul corespondenţei.
Bogdan Groiu, coordonator marketing firmă curierat: În momentul de faţă, furnizăm date legate de valoarea totală a rambursurilor pe care noi ca firmă de curierat le încasăm.
ANAF-ul trebuie să vină acum și cu o variantă de chestionar care va fi completat în momentul livrării produsului.
Dan Cărbunaru, purtător de cuvânt al Guvernului: Reglementarea în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie la bugetul naţional.
Este o picătură într-un ocean, spun economiștii. Dragoș Cabat, de exemplu, consideră că autorităţile ar trebui să se concentreze pe rambursările de TVA.
Dragoș Cabat, economist: Suntem codaşi în Europa la încasările din TVA pentru că se fac în continuare foarte multe rambursări pentru care nu există documente şi care cad clar în zona de evaziune fiscală. Iar în al doilea rând, sigur să aibă un sistem electronic informatic prin care să verifice majoritatea tranzacţiilor.
Sectorul e-commerce din România a depăşit 6 miliarde de euro la finalul anului 2021.
sursa: stiri.tvr.ro
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.