Actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că a preluat o situație complexă în privința proiectului Autostrăzii Ploiești – Brașov și că, deși nu îi face plăcere să invoce „greaua moștenire”, trebuie să spună „că asta a preluat în acest moment”: faptul că în licitația încheiată pentru lucrările privind Studiul de Fezabilitate și Proiectarea au fost prevăzute perioade de realizare de 30, respectiv 44 de luni. În aceste condiții, a conchis Grindeanu, despre partea de execuție a autostrăzii se va putea vorbi doar peste 4 ani, în cazul în care cei care au câștigat licitația organizată de vechiul ministru, Lucian Bode, nu vor avea bunăvoința de a accepta o reducere a termenelor prevăzute în contract.
Prezent în emisiune la Digi24, Sorin Grindeanu a fost chestionat despre continuarea Autostrăzii de la București, pe porțiunea Ploiești – Brașov, tronson care ar ajuta imens la descongestionarea traficului de pe Valea Prahovei.
Grindeanu a răspuns că lucrările pentru Studiul de Fezabilitate (SF) și pentru Proiectare au fost licitate la începutul lui 2021.
„Licitația s-a încheiat înainte să vin eu la Minister, iar Caietul de Sarcini spune așa: pentru SF, 30 de luni de execuție, iar pentru proiectare, 42 de luni de execuție. Aceasta este situația preluată (…) Câștigătorul licitației a fost desemnat înainte să ajung eu la Minister. Acum, tot ce îmi rămâne de făcut este să am un dialog cu câștigătorii licitației și să găsesc înțelegere, astfel încât să scurtăm aceste termene”, a explicat Grindeanu.
El a adăugat că îm mod cert traseul Autostrăzii nu este unul simplu, dar a sugerat că termenele prevăzute în caietul de sarcini pentru SF și proiectare nu se justifică.
„Lucrez cu marfa clientului, cum se spune (…) La modul în care s-au făcut lucrurile înaintea mea și dacă nu găsim acum înțelegere la cei care au câștigat această licitație, adică să pună ca prioritar acest proiect și să reducem termenele, vă spun cu sinceritate că mai devreme de 4 ani nu poate vorbi despre demararea lucrărilor de execuție”, a comentat Grindeanu.
El a adăugat că este optimist că va reuși să-i convingă pe cei care se ocupă de reactualizarea SF și proiectare să vină cu alte termene: „Sunt om optimist, sper ca vom reuși să îi convingem”.
Reamintim că Ministerul Transporturilor a demarat această licitație în mandatul liberalului Lucian Bode, fiind încheiată în februarie, 2021, în mandatul ministrului USR Cătălin Drulă. Contractul privind refacerea SF-ului și proiectului pentru Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov a fost adjudecat de societatea Consitrans, costurile pentru această etapă fiind de 12,8 milioane de euro.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.