Evidența populației și acordarea actelor de identitate se vor face după alte reguli începând cu data de 2 august 2021. Noile reglementări sunt conținute în normele de aplicare a OG nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români.
Modificările au fost impuse de necesitatea aplicării Regulamentului (UE) 2019/1.157 al Parlamentului European şi al Consiliului privind consolidarea securităţii cărţilor de identitate ale cetăţenilor Uniunii şi a documentelor de şedere eliberate cetăţenilor Uniunii şi membrilor de familie ai acestora care îşi exercită dreptul la liberă circulaţie.
Principalele modificări au fost sintetizate într-un document elaborat de către Asociația Voci pentru Democrație și Justiție.
O primă noutate este legată de posibilitatea emiterii unui act de identitate înaintea împlinirii vârstei de 14 ani. Este doar o opțiune pe care o au la dispoziție părinții care vor eliberarea unei cărți de identitate simplă sau electronică oricând după nașterea copilului lor.
„Cererea pentru eliberarea actului de identitate trebuie să fie semnată de către ambii părinţi, prezenţi. Dacă este doar un singur părinte, are nevoie de declaraţie de la celălalt părinte eliberată la notar/consulat”, precizează sursa citată.
Pe lângă cerere mai sunt necesare: certificatul de naştere, cu care se face dovada identităţii şi a cetăţeniei române, original şi copie; actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, original, document cu care se realizează şi dovada adresei de domiciliu; certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoţit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi, original şi copie; chitanţă de plată a 7 lei taxă, la CEC sau Poştă.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.