”În contextul comunicatului de presă emis de ASF cu privire la plata cu întârziere a despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA, facem următoarele precizări: Euroins România apreciază şi pune accentul pe relaţia, satisfacţia şi încrederea acordată de clienţii şi partenerii săi, care sunt vitale pentru succesul pe termen lung al companiei. În 2020 am întreprins numeroase acţiuni pentru a creşte satisfacţia clienţilor noştri, iar rezultatele sunt evidente: în ultimul trimestru al anului 2020 am înregistrat o scădere cu 30% a reclamaţiilor înregistrate comparativ cu începutul anului 2020, respectiv o scădere cu 50% a plângerilor de la persoane fizice. Ne-am angajat să lucrăm continuu la îmbunătăţirea serviciilor şi suntem siguri că în 2021 satisfacţia clienţilor va creşte şi mai mult”, arată Euroins.
Reprezentanţii asiguratorului spun că din rapoartele şi analizele interne, au ajuns la concluzia că există o concentraţie extrem de mare de reclamaţii care provin de la 10 serviceuri auto şi 10 intermediari de reclamaţii.
”Pe parcursul anului trecut, grupurile menţionate mai sus au depus aproximativ 50% din reclamaţii şi, în multe cazuri, au depus mai mult de o reclamaţie pentru fiecare cerere de daună RCA. Euroins România îşi reiterează eforturile de a scurta procesul de aprobare şi rambursare a daunelor, de eliminare a birocraţiei, de reducere a timpului de plată a daunelor. Cel mai bun exemplu prin care dovedim interesul real pentru confortul clienţilor şi îmbunătăţirea procedurilor interne este aplicaţia online de deschide de dosare de daună şi de solicitare de despăgubiri. În contextul epidemiei Covid-19, aplicaţia digitală 100% este o alternativă la deplasarea către centrele de daună ale companiei. În plus, în ultimele luni, Euroins România a dublat inclusiv capacitatea centrelor de relaţii cu clienţii”, spun ei.
Aceştia precizează că în conformitate cu strategia de scădere a expunerii pe piaţa RCA şi de diversificare a portofoliului ”pentru o creştere sănătoasă şi durabilă pe piaţa românească”, la sfârşitul anului 2020, Euroins România a implementat două majorări succesive de capital în valoare de peste 126 de milioane de lei.
”Suntem convinşi că toate aceste măsuri vor aduce mai aproape Euroins de misiunea de a deveni un exemplu de bune practice pentru piaţa românească de asigurări”, precizează Euroins.
ASF a informat joi că ”în cadrul şedinţei Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) din data de 13 ianuarie 2021, Sectorul Asigurări – Reasigurări (SAR) a prezentat rezultatele activităţii de control permanent realizate la Societatea de Asigurare – Reasigurare City Insurance şi la societatea Euroins România Asigurare Reasigurare. În urma acţiunilor de control principala deficienţă identificată, în cazul ambelor societăţi, a fost plata cu întârziere a despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA”.
În ceea ce priveşte societatea Euroins s-a constatat că nu a formulat în scris notificări cu privire la motivele pentru care nu a aprobat în totalitate/parţial pretenţiile de despăgubire în termenul prevăzut de lege şi nu a comunicat valoarea maximă de despăgubire în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare. În cazul City Insurance s-a constatat că societatea nu a formulat în scris oferte de depăgubire justificată în termenul prevăzut de lege şi nu a întocmit procese suplimentare de constatare în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare.
”Ca urmare a aspectelor constatate, Consiliul ASF a decis următoarele: Sancţionarea Societăţii de Asigurare – Reasigurare City Insurance, conform prevederilor legale, cu amendă în valoare de 500.000 lei; Sancţionarea societăţii Euroins România Asigurare Reasigurare, conform prevederilor legale, cu amendă în valoare de 450.000 lei”, arată ASF.
Totodată, în urma analizei cu privire la acţiunile de supraveghere a pieţei asigurărilor şi în concordanţă cu procesul de reorganizare şi eficientizare din cadrul ASF, Consiliul Autorităţii va lua în perioada următoare o serie de măsuri organizatorice şi administrative ce vor fi făcute publice la momentul punerii în aplicare a acestora, precizează autoritatea.
Dati-ne un LIKE si fiti la curent cu ultimele articole.