Așa da/ Așa nu în pachețelul pentru școală

Îți dorești să ai un copil care să deprindă obiceiuri sănătoase și să se dezvolte armonios? Atunci cu siguranță atenția, grija și dragostea ta se văd în tot ceea ce faci pentru el, inclusiv în… pachețelul lui pentru școală!

Acest pachețel, aparent neînsemnat, are un rol imens în stilul de viață pe care copilul tău îl adoptă. De ce? Vei afla imediat!

De ce e atât de important pachețelul pentru școală?

Uneori, din lipsă de timp, îi dăm copilului nostru bani de buzunar ca să își cumpere singur gustarea de la chioșcul școlii. Dar de cele mai multe ori, variantele de la chioșc nu sunt sănătoase și îi creează deprinderi care, în timp, îl vor afecta.

Lumea snacksurilor, a junk food-ului, a dulciurilor  și a produselor de patiserie e atât de atractivă, pe cât e de nocivă. Ca să te asiguri că nu dă banii pe prostii, ai nevoie de maxim 10 minute pe zi pentru a-i pregăti pachețelul.

Și poate fi un moment special, doar al vostru!

Cu o seară înainte sau dimineața, înainte de plecare, poți pregăti împreună cu copilul tău pachețelul pentru grădiniță sau școală.

Explică-i de ce e sănătos pentru el fiecare din ingredientele pe care le folosești.

Învață-l de mic ce îi face bine și ce nu, din punct de vedere alimentar. E momentul ideal să îl ghidezi spre alegerile bune. Copiii sunt atât de curioși, iar „de ce?” e întrebarea lor preferată. Sigur va vrea să știe toate detaliile.

7 lucruri importante pe care să le iei în considerare atunci când pregătești pachețelul

Să fie diversificat e obligatoriu

Dacă îi oferi același lucru în fiecare zi, copilul va ajunge să refuze pachetul pe care i-l dai. Oferă-i un pachet care să îl atragă mereu:

→ Să arate bine

→ Să miroase bine

→ Să aibă gust bun

→ Să fie diferit de cel de cu o zi înainte

Imaginează-ți că, în felul ăsta, el abia o să aștepte să mănance din gustarea pe care ambii ați pregătit-o cu atâta atenție și dragoste!

→ Să fie hrănitor.

Evident că îl iubești și că nu vrei să îi faci rău. Trebuie să știi că un aliment poate fi hrană (chiar medicament) și altul otravă! Informează-te asupra nutrienților de care are nevoie copilul tău, ca să faci alegeri echilibrate pentru dezvoltarea lui fizică și cognitivă.

→ E important să nu îi oferim:

  • Mezeluri și, în general, carne procesată, plină de aditivi, grăsimi, zahăr și sare
  • Brânzeturi grase și foarte procesate, precum brânza topită și cașcavalul
  • Amestecuri de proteine, precum cel de carne cu ou sau cel de carne cu brânză, pentru că nu se vor digera complet
  • Dulciuri sau produse de patiserie, adevărate bombe calorice, pline de zahăr și grăsimi vegetale hidrogenate

Așadar, ce pachețele să pregătești?

  • Iaurt și o punguță cu musli și cereale integrale pe care și le va adăuga în iaurt. Poți alterna cu mixuri de nuci și fructe uscate, semințe, baton cu cereale, biscuiți integrali și banane. Iaurtul este ușor de digerat, e sărac în grăsimi și conține bacterii prietenoase. Cerealele, nucile și semințele sunt bogate în proteine, grăsimi esențiale și minerale.
  • Mini salata de fructe: orice combinație de banane, struguri, pară, fructe de pădure, pepene galben, piersici, cocos, kiwi, mango, tăiate cubulețe. Gustarea asta e energizantă și hidratantă, plină de fibre, vitamine și minerale.
  • Sandwich-uri cu pâine integrală, piept de curcan sau de pui, salată și legume. Poți alterna cu sandwich-urile cu cremă de urdă și mărar. Ambele conțin proteine, fibre, vitamine, minerale și au un conținut scăzut de grăsime. Forma ideală pentru sandwich-uri o poți obține datorită sandwich maker-ului Single Slice, acum la ofertă chiar aici.
  • Wrap cu ton/ cu humus /cu pastă de avocado. Adaugă ardei gras, salată verde, roșii, castraveți, morcov. Salata și legumele proaspete asigură digestia lină prin conținutul ridicat de fibre și sunt o sursă esențială de vitamine și minerale.
  • Poți preveni până și pofta pentru sucurile din comerț, pline de conservanți și zahăr. Gândește-te la o limonadă făcută în casă, îndulcită cu miere; ; sau poate un ceai rece,aromat după preferințele micuțului tău și îndulcit tot cu miere; sau la un fresh de fructe,puse de dimineață la blender. În cazul în care nu ai încă un blender, îți recomand unul din preferatele mele, la ofertă aici.

Nu uita să îi explici că nu e bine să uite de pachețel. Altfel, va avea tendința de a-și încărca farfuria în exces sau de a mânca compulsiv la următoarea masă. De asemenea, e important să îl înveți să nu mănânce în grabă (nu degeaba gustării îi este destinată o pauză mai mare). Aceste lucruri pot avea consecințe grave la nivel digestiv.

Bineînțeles că ceea ce prepari pentru pachetul copilului poate constitui și prânzul tău, din pauza de masă de la serviciu. În felul acesta, ambii veți mânca sănatos și el va avea ocazia să învețe din exemplul pe care tu i-l oferi.

Concluzie

Împușcă mai mulți iepuri dintr-o lovitură!

Adoptă un stil de viață sănătos, ghidează-l pe cel mic spre alegerile care să il avantajeze și petrece momente prețioase cu el.

Copilul tău merită să fie sănătos, frumos și inteligent.

Sursa: www.tikaboo.ro

Related posts

Leave a Comment

thirteen + 19 =