5 metode de self-care pentru zile aglomerate

Ca să ții pasul cu lumea din ziua de azi trebuie să grăbești fiecare aspect al rutinei tale, de la cât timp petreci în duș la cât de repede tastezi la locul de muncă.

 

Îngrijirea personală este o parte importantă din aceasta rutină dar, alături de celelalte aspecte din cadrul său, este supusă acelorași restricții de timp, devenind aproape imposibil să te relaxezi într-o zi aglomerată. Chiar și așa, este important pentru sănătatea ta fizică și mintală să îți faci timp și pentru tine, ceea ce înseamnă că trebuie să fii creativă și să folosești fiecare moment în avantajul tău. Iată cum poţi face asta:

1. Citește în transportul în comun / în timpul navetei

Aceasta este probabil una dintre cele mai simple și eficiente modalități de a te relaxa, pentru că este aproape ca meditația – pentru durata petrecută în transportul public, cărțile te pot purta într-un mediu complet diferit, permițându-ți să te detașezi de muncă și alte griji. De fapt, este dovedit științific că cititul poate reduce nivelul de stres cu aproape 70%, motiv pentru care ar trebui să integrezi metoda în rutina ta ori de câte ori ai șansa.

Dacă naveta ta nu include transportul în comun, poți înlocui cititul cu audiobook-uri sau podcast-uri și să păstrezi lectura propriu-zisă pentru unul sau două capitole înainte de culcare.

2. Ține un jurnal

Deși această metodă s-ar putea să nu îți treacă prin minte atunci când te gândești la îngrijire și relaxare, a ține un jurnal poate fi de fapt foarte terapeutic. În plus, e foarte folositor dacă ești mai retrasă când vine vorba de gândurile tale și eziți să le discuți cu alte persoane. Ține în geantă un carnet mic și notează-ți idei, doodle-uri, sau orice altceva iți trece prin minte pe parcursul zilei pentru a-ți limpezi mintea și pentru a „vizualiza” preocupările tale.

Este important să reții, totuși, că nu trebuie să iți setezi obiective precum un „program de scris’, ci mai degrabă să deschizi jurnalul ori de câte ori simți nevoia să iți pui gândurile în ordine, indiferent cât de des sau rar se întâmplă asta. Nu există o descriere a cum ar trebui să arate un jurnal sau cum ar trebui să fie folosit – poate fi orice ai nevoie tu să fie.

3. Înregistrează-ți mesele

În timpul programului, când sari de la o sarcină la alta, este ușor să uiți să mănânci sau să amâni mese, spunându-ți că te vei întoarce la ele într-o jumătate de oră’. Adevărul este, totuși, că nu se întâmplă niciodată asta și ajungi să mănânci una sau două mese neechilibrate pe zi. Urmărirea a ceea ce mănânci și asigurarea că iți faci timp pentru cel puțin trei mese este o parte semnificativă a îngrijirii personale, fiindcă obiceiurile alimentare adecvate contribuie nu doar la concentrarea și motivația ta, ci și la sănătatea fizică și mintală. Dacă ai un program foarte strâns, chiar și câteva minute pentru o gustare sănătoasă pot fi benefice – nu înlocuiesc complet mesele, dar pot crea o mare diferență.

4. Ascultă muzică

Această metodă este destul de evidentă, dar merită oricum menționată pentru impactul pe care îl poate avea în ameliorarea stresului. Este într-un fel similară cu cititul, în sensul că ea te transportă, de asemenea, într-un alt univers. Ascultă albumele preferate în timp ce iți faci munca sau în timpul navetei, iar acestea îți pot oferi inspirație și te vor pune într-o stare bună. Un playlist bun înseamnă deseori și muncă la fel de bună.

5. Ridică-te de la birou și mergi la o plimbare scurtă

De cele mai multe ori, stresul și frustrarea se pot acumula când stăm în același loc pentru perioade lungi de timp. Este important să te ridici din când în când de la birou și să ieși puțin afară, chiar dacă este până la o cafenea din apropiere sau doar în fața clădirii de birou. Te poți detașa de situația care îți creează stres prin a te îndepărta la propriu de ea și a lua o gură de aer proaspăt. Acest lucru poate contribui, de asemenea, la stimularea creativității, astfel încât te poți întoarce la muncă cu o nouă perspectivă sau idee.

Deși aceste tehnici te pot ajuta să te relaxezi pe parcursul unei zile aglomerate, cel mai important lucru este să iți aduci aminte că sănătatea ta, atât fizică cât și psihică, ar trebui să vină pe primul loc. Da, este bine să presărăm câteva dintre aceste metode simple pe parcursul zilei, dar este chiar mai important să ne facem cu adevărat timp. Dacă simți că ai nevoie de odihnă, nu ezita să îți faci timp pentru ea și nu uita să dai atenție și lucrurilor care te fac fericită – întâlnește-te cu prietenii și familia ta, mergi la cumpărături, stai o zi acasă. Orice ai alege să faci, asigură-te că te porți frumos și ești grijulie cu tine însuti.

sursa:elle

Related posts

Leave a Comment

two × 1 =