Sporturi indoor pe care le poti practica impreuna cu bebelusul

Miscarea dupa nastere este o parte foarte importanta din recuperarea fizica a mamei. Insa, dupa aproximativ 8 saptamani de cand ai adus bebelusul pe lume poti cere acordul medicului pentru a incepe un program de exercitii regulate la o sala de sport. Bineinteles, fiind proaspata mamica, nu vrei sau nu ai cu cine sa lasi bebelusul acasa, insa acum, acesta numai este un motiv de ingrijorare. In aproximativ fiecare oras din tara exista cel putin un centru sau o sala de sport ce ofera mamicilor sansa de a se bucura de beneficiile acestor activitati sportive impreuna cu bebelusul.
Mai jos vei gasi 5 tipuri de sport recomandate proaspetelor mamici, dar si cateva centre sportive la care poti merge sa faci sport impreuna cu bebelusul:

Aerobic
Multe persoane cred ca dupa nastere, mamica este ca inainte. Insa, de fapt, aceasta este slabita si fizic, dar si emotional. Asadar, proaspata mamica are nevoie sa socializeze, sa se adapteze cu bebelusul. Exercitiile de aerobic practicate in grupuri de mame cu bebelusi permit revenirea corpului intr-o forma cat mai apropiata de cea initiala, in timp ce mama socializeaza, fara sa stea departe de bebelus.

Beneficiile aerobicului pentru mame

– reducerea durerilor de spate: fluctuatiile hormonale si apasarea greutatii copilului pe diferite vertrebe duce la aparitia durerilor de spate. Exercitiile de aerobic regulate pot ajuta la combaterea acestor probleme. Sedintele de aerobic impreuna cu bebelusul le ofera mamicilor posibilitatea de a se concentra pe tonifierea muschilor afectati de sarcina.

– imbunatatirea starii de spirit: in timp ce proaspata mamica face exercitii, nivelul de endorfina creste si se creaza un echilibru hormonal. Odata cu aceasta schimbare, scade riscul de aparitie al despresiei postnatale.

– socializare – in plus fata de beneficiile fizice, sedintele de aerobic cu bebelusul ofera mamei si o multime de beneficii emotionale, de asemenea. Avand in vedere ca mama executa miscarile prin atingeri terapeutice cu bebelusul timpul petrecut la sala poate fi linistitor, destresant. Insa poate fi si distractiv, in unele centre se obisnuieste sa se fredoneze cantece in grup. Aceste lucruri pot avea un efect pozitiv asupra bebelusilor.

– timp personal : stim cu totii ca proaspetele mamici sunt incredibil de ocupate. Sedintele de aerobic le permit acestora sa isi dedice macar o ora dintr-o saptamana agitata, in care sa se concentreze asupra sanatatii lor, dar si a bebelusului.
Yoga
Yoga a fost initial dezvoltata in India, ca metoda de meditatie pentru cei care au urmat practicile hinduse sau budiste. Era practicata pentru eliberarea mintii de conflicte, oferind posbilitatea de a iti pastra viziunea deschisa asupra vietii, in incercarea de a atinge iluminarea. In timpurile moderne, diferite ipostaze si pozitii de yoga au fost recunoscute ca avand beneficii incredibile pentru sanatate. Exista multe tipuri diferite de yoga, fiecare cu un scop diferit. Unele stiluri de yoga se concentreaza mai mult pe puterea mintii si te ajuta sa iti pui ordine in ganduri, in timp ce altele se concentreaza in principal pe consolidarea corpului. Pentru proaspetele mamici este ideal ca sedintele sa fie efectuate pe nevoi individuale, in functie de ce isi doreste mai mult mamica in acel moment.

Beneficiile sedintelor de yoga cu bebelusul

– creste activitatea creierului

– imbunatateste sistemul circulator si intareste articulatiile,

– imbunatateste postura corpului- un lucru de care trebuie sa tina cont fiecare mama dupa nasterea unui copil

– ajuta la redobandirea rezistentei, fortei si creste nivelul de energie

– ajuta la obtinerea unor ore de somn odihnitor- un alt lucru de care proaspata mamica are nevoie in normalizarea greutatii corporale.

– poate scadea tensiunea arteriala – multe mame se confrunta cu o presiune mai mare decat cea normala in sange dupa nastere, datorita volumului de sange suplimentar in corp.

– poate ajuta la reducerea stresului. Practicarea in mod regulat va scadea nivelul de stres, un lucru deosebit de important pentru o mama.

Pilates
Pilates este o forma de exercitiu inventata de Joseph Pilates pentru a consolida muschii, a creste flexibilitatea si pentru a imbunatati starea generala de sanatate in corp si minte. De obicei, aceste exercitii sunt facute pe podea, cu rogojini si echipamente pentru exercitii, cum ar fi mingi de fitness si cilindrii de spuma. Exercitiile Pilates post natale se bazeaza pe conceptele fundamentale traditionale, insa vizeaza acele zone ale corpului unei femei, in care s-au acumulat tensiuni in timpul si dupa sarcina. Si anume, muschii abdomenului, spatelui si planseului pelvin. Aceste exercitii au, in general, impact redus si sunt foarte sigure pentru femeile care au dat nastere.

– intarirea tonusului muscular afectat de sarcina: musculatura abdominala, perineala, a feselor si coapselor etc., modelarea taliei. In timpul acestor sedinte, mamica va invata cum sa se concentreze asupra respiratiei ei si care este pozitia corecta a corpului pe care trebuie sa o adopte in timp ce efectueaza miscari eficiente, menite sa lucreze muschii abdominali, denumiti in mod obisnuit muschii” de baza”. Muschii puternici de baza sunt esentiali pentru un perete abdominal puternic si o burta bine tonifiata.

– prevenirea aparitiei incontinentei urinare. Atunci cand bebelusul trece prin uter, etajul pelvin poate deveni slabit, ceea ce duce la scurgeri de urina dupa nastere.

– eliminarea durerilor de spate. O propaspata mamica poate acuza dureri de spate frecvente; exercitiile Pilates pot ajuta la ameliorarea acestui tip de dureri de spate usoare sau minore

– cresterea nivelului de energie si reducerea stresului.

Gimnastica acvatica
Gimnastica acvatica sau inotul are multe beneficii atat pentru mama si copil. Inotul este unul dintre cele mai bune exercitii pentru ca este de impact redus si vizeaza intregul corp.

– sanatatea sistemului cardiovascular. Prin practicarea acestui sport atat de mama cat si de bebelus, mama isi poate reconstrui rezistenta si forta musculara, dar isi poate mentine sanatos sistemul cardiovascular.

– relaxare. Inotul poate ajuta, de asemenea, ca proapsta mamica sa isi relaxeze corpul si sa dobandeasa energia necesara pentru a face fata cu brio provocarilor de pe parcursul zilei, dar si noptilor.

– consolidarea sistemului cardiovascular si respirator al bebelusului. Inca de la nastere, proaspata mamica se poate bucura de apa cu bebelusul. Este o activitate relaxanta, distractiva si se poate practica in conditii de siguranta. Bebelusii , in mod natural au o afinitate spre apa si, astfel vor colabora mult mai usor, fara nicio urma de anxietate.

Femeile care au nascut prin cezariana, vor fi, de obicei, sfatuite de catre medic sa astepte cel putin sase pana la opt saptamani inainte de a practica sau efectua exercitii fizice. Trebuie acordata o perioada de cateva saptamani, in care muschii abdominali sa se refaca complet. Desi beneficiile exercitiilor postnatale sunt numeroase, este important ca proaspata mamica sa se consulte cu medicul ei inainte de a incepe orice program de sport, indiferent de modul prin care a dat nastere.

Tu ce activitati fizice faci alaturi de bebelusul tau?

 

Sursa: Qbebe

Related posts

Leave a Comment