Gama Dacia este un succes în creştere pentru Renault


Marca românească achiziţionată de către Renault în 1999 a continuat să bată recorduri anul trecut, potrivit Les Echos. Dacia Sandero a fost maşina preferată a francezilor.

Cu 655.000 de unită vândute la nivel mondial în 2017, marca românească a afişat o creştere de 12% anul trecut, peste cea consemnată de grupul Renault, de 8,5%. De zece ani, Dacia se află în fruntea preferinţelor francezilor. Modelul Sandero a detronat modelele Renault Clio şi Peugeot 208 în clasamentul vânzărilor către persoane fizice în 2017 şi 2016. Un succes care are legătură cu Sandero Stepway, versiunea SUV a autovehiculului, “care reprezintă două treimi din vânzări”, potrivit lui Jean-Christophe Kugler, şeful Dacia pe Europa.

Sandero a căzut pe locul trei în martie 2018, însă noul Duster a venit din urmă, poziţionându-se pe locul şase la trei luni de la lansare. “Vânzările Duster sunt foarte bune, cu 30% peste aşteptări”, arată Jean-Christophe Kugler. Tendinţa pozitivă se manifestă şi la nivelul Europei, unde înmatriculările mărcii au atins 464.000 unităţi anul trecut, în creştere cu 12%.

Succesul Dacia se bazează pe strategia rămasă neschimbată: comercializarea de maşini low-cost, cu design atractiv, în mare parte către persoane fizice care caută esenţialul la costuri minime.

Proiectate de la bun început cu mai puţine piese, autovehiculele Dacia au componente comune în proporţie de 70% şi nu utilizează decât tehnologiile deja testate de Alianţa Renault-Nissan. Nu se pune astfel problema propunerii unui model electric în viitorul apropiat.

Producţia este concentrateă în ţări cu costuri reduse, în Piteşti, România (314.000 de unităţi în 2017) şi Tanger, Maroc (300.500 unităţi). “Chiar dacă salariile din aceste ţări cresc, am reuşit întotdeauna să menţinem sub control structura costurilor”, arată Kugler.

Un alt avantaj, o durată de viaţă a modelelor superioară mediei din sector: şapte sau opt ani, faţă de cinci sau şase ani. Astfel sunt compensate costurile suplimentare legate de dotările de securitate.

Potrivit lui Xavier Caroen analist în cadrul Bryan Garnier, marja Dacia este superioară celei a grupului. “În jur de 10% pentru modele ca Duster sau Sandero”.

Pentru a continua să crească, Dacia se bazează pe urmarea aceleiaşi direcţii. O strategie care ar putea creşte în continuare ponderea low-costului în cadrul Renault în condiţiile în care Dacia şi celelalte autovehicule din gama “Global Acess” au generat anul trecut peste 40% din vânzările grupului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *