Cum ne ajutam copilul sa aleaga mancarea sanatoasa: 9 sfaturi concrete

Mamicile grijulii stiu importanta unei alimentatii echilibrate pentru copilasul lor. Am vrea sa ii vedem ca acestia mananca mai multe legume, mai multe fructe si mai putin dulciuri. Alimentatia din timpul copilariei este cruciala pentru sanatatea viitorului adult. Cum putem sa ii ajutam deci si sa ii facem mai deschisi catre oferta unei hrane mai sanatoase? Iata cateva sfaturi
1. Fa-l interesat de mancarea sanatoasa prin implicare
O modalitate excelenta de a le stimula copiilor interesul pentru mancaruri noi este aceea de a-i implica si pe ei in deciziile pe care le luati. Mai precis, atunci cand faceti cumparaturile luati-i si pe ei si lasati-i sa va ajute. Aratati-le cum trebuie alese fructele si legumele.

“Daca vor ajuta la alegerea alimentelor sau la prepararea mancarii,copii vor fi mai dispusi sa le si manance”-spune Ellen Albertson, un dietician renumit din Boston, Statele Unite. Incercati in fiecare saptamana o fructa sau o leguma noua pentru copil, chiar daca va trebui la inceput sa-l obisnuiti cu ele.

2. Fii creativa cu mancarea copilului si fa-o amuzanta
Gasiti moduri hazlii de a gati feluri inedite de mancare pentru copii, cum ar fi de exemplu cateva cuburi de legume puse deasupra unei pizze sau in sandwichuri.

Faceti betisoare din morcovi, rondele de rosii si felioare subtiri de ardei gras si aranjati-le pe o farfurie in forma unei fete haioase.Serviti-le cu un sos de iaurt , un sos de salata sarac in grasimi sau chiar unt de arahide.
3. Mergeti in vizite la ferme si piete
Faceti o excursie la o ferma sau aratati-le o gradina de legume, astfel incat copiii sa inteleaga alimentele in forma lor naturala, ceea ce-i va inspira sa incerce ceva nou. Aratati-i piata de legume sau de peste si explicati-i ca acelea sunt alimente sanatoase si e important sa mergem in acele locuri.

4. Atentie la sucuri si explocati-i ca zaharul este nesanatos
Sucurile sunt o sursa buna de vitamine – DAR SI DE ZAHAR. Alegeti-le cu grija si fiti atenti la cantitatea zilinica pe care o oferiti copiilor. Alegeti sucurile cu cat mai putine adausuri chimice, daca se poate 100% naturale si care contin vitaminele C sau A sau calciu. Incercati sa limitati cantitatea de suc la 2 pahare pe zi. Sucurile dau senzatia de satietate,astfel incat , in cantitati prea mari , vor diminua pofta de mancare.

5. Oferiti compoturi si prajituri cu fructe
Fructele conservate sunt un alt mod de a va ajuta copiii sa manance fructe. Oferiti-le fructe congelate, capsuni, banane sau bucatele de ananas din compot.

Pentru a obtine o bautura cremoasa , adaugati peste ele lapte sau iaurt si o doza de calciu. Prajiturelele cu fructe sunt de asemenea o ocazie buna de a-i obisnui cu fructele. Cumparati-le sau preparati-le in casa. Stafidele, merele si ananasul din briose si placinte au un continut ridicat de fibre.

6. Nu-l pacaliti
Probabil ca veti fi tentati sa ascundeti legumele in felurile de mancare preferate de copii. Dar in felul acesta riscati ca copilul sa descopere legumele ciudate din farfurie si sa-i pierdeti increderea..”De aceea cred ca,legumele incorporate in mancare sunt de preferat celor ascunse” spune E.Albertson.

Cand copilului i se spune ce are in farfurie , nu se va simti tradat si va putea decide mai bine ce ii place sa manance si ce nu.

7. Unele alimente sunt mai sanatoase decat credeti!
Tineti minte ca a manca corect nu inseamna a manca doar salate si cruditati. Un sandwich cu unt de arahide si un pahar de lapte va asigura aproape jumatate din caloriile zilnice necesare copilului , proteine ,precum si alte elemente nutritive (zinc) si acizi esentiali grasi (din untul de arahide).

Un castronel cu stafide cu lapte si un pahar de suc de portocale coincid cu cel putin 2 fructe, o portie de lactate(iaurt, branza, lapte) si o portie de cereale-si contin fibre, fier si vitamina C.

Iar o felie de pizza cu branza echivaleaza cu necesarul de lactate (din mozzarela) si legume (din sucul de rosii-care contine un element anti-cancerigen numit lycopen) pentru o zi.

8. Chiar si fast food-urile pot fi sanatoase daca stii ce sa alegi
Chiar si fast food-urile pot fi sanatoase, daca optati pentru burgerii cu legume (veggieburger) sau carne de curcan, asezonati cu betisoare de morcovi in locul cartofilor prajiti.

Dar daca nu veti reusi sa va induplecati copiii , nu uitati totusi ca si fast-food-urile pot fi sanatoase in cazul in care nu veti abuza de ele. Limitati aceste alimente la o portie pe saptamana.

9. Alimentatia sanatoasa in familie se face prin puterea exemplului
Daca ati incercat toate modalitatile de a-i face pe copiii dvs. sa manance mai sanatos, nu uitati ca trebuie chiar dvs. sa fiti un model pentru copii.

“Daca aveti o alimentatie dezechilibrata, nu va asteptati ca proprii copiii sa manance mai sanatos. Asa ca faceti un efort si consumati mai multe cereale, fructe si legume atunci cand va este foame. In felul acesta cresc sansele ca si copiii dvs. sa va urmeze exemplul.

 

sursa:http://www.desprecopii.com/info-id-204-nm-Cum-ne-ajutam-copilul-sa-aleaga-mancarea-sanatoasa-9-sfaturi-concrete.htm

Related posts

Leave a Comment